تفاهم نامه همکاری بین مرکز سلامت شهرداری، کمیته امداد و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
اگر جوانان شغلی داشته باشند، افکار انحرافی و اعتیادسراغ جوانان ما نخواهد آمد. مسائل فرهنگی، اجتماعی و روان شناسی نیز نقش بسیار مهمی برای پیشگیری از این گونه مشکلات دارند و می توانند عامل پیشگیری بسیار مناسبی برای جامعه محسوب شوند .
کد خبر: ۳۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴ 04 May 2015

رئیس مرکز سلامت شهرداری تبریز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین مرکز سلامت شهرداری، کمیته امداد و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، گفت: موضوع اعتیاد یکی از اصلی ترین مشکلات جامعه جهانی و همچنین کشور ما بوده و مشکلات و پیامدهای جبران ناپذیری را به افراد درگیر و نیز بدنه جامعه وارد می کند.

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز به نقل از مرکز سلامت شهرداری تبریز، رحیمی ادامه داد: جوانان به عنوان سرمایه های ما برای اداره آینده ی کشور نیز از این خطر مصون نبوده و متاسفانه آمار ها نشان از افزایش درصد اعتیاد جوانان دارد .

 وی افزود: در بحث اعتیاد علاوه بر بحث درمان، جلوگیری از خرید و فروش، قاچاق مواد مخدر و مواردی از این دست، باید به عوامل زمینه ای توجه بسیار بیشتری داشته باشیم. بخش اصلی عوامل زمینه ساز و اغوا کننده برای اعتیاد و گمراه کردن مردم و به خصوص جوانان کشور توسط عوامل خارجی از و با سرمایه گذاری های زیادی کنترل و اداره می شود، اما مسئولین ما نیز نمی توانند از مسئولیت شانه خالی کرده و با فرافکنی خود را کنار بکشند. ما باید داشته های خود را حمع کرده و با مطالعه و برنامه ریزی مناسب برای این مشکل راه حلی پیدا کنیم.

رییس مرکز سلامت شهرداری افزود: فقر و بیکاری از اصلی ترین عوامل زمینه ای اعتیاد و انحرافات جامعه محسوب می گردد. این دو در عین حال اصلی ترین عامل مشکلات جامعه می باشند. اگر جوانان شغلی داشته باشند، افکار انحرافی و اعتیادسراغ جوانان ما نخواهد آمد. مسائل فرهنگی، اجتماعی و روان شناسی نیز نقش بسیار مهمی برای پیشگیری از این گونه مشکلات دارند و می توانند عامل پیشگیری بسیار مناسبی برای جامعه محسوب شوند .

رحیمی ادامه داد: در هر نقطه ای از جهان افرادی وجود دارند که به دلیل تیپ شخصیتی خود، مستعد رفتار های پر خطر و در نتیجه انحراف و اعتیاد می باشند. توامندی و آگاهی بخشی به این افراد و رسیدگی به بهداشت روانی و سلامت روحی آن ها مهمترین عامل برای حفظ آن ها از انحراف می باشد. همچنین مردم و مسئولین در جامعه باید آگاه باشند که حفظ احترام و منزلت افراد نقش مهمی در ایجاد اعتماد به نفس داشته و باعث پیشگیری از اعتیاد و مسائلی از این دست خواهد شد .

 وی در ادامه در خصوص برنامه های شهرداری برای افزایش سلامت جامعه گفت: شهرداری صرفا یک نهاد خدماتی نبوده و در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز دخیل است.خوشبختانه در سال های اخیر هم این دو وجه شهرداری تبریز رنگ و بوی تازه ای به خود گرفته است.

رحیمی افزود: یکی از این حوزه ها که در آن کارهایی صورت گرفته، بهداشت و سلامت روان است که در راستای آن مرکز سلامت شهرداری تبریز تشکیل و نیز فضای های ورزشی در سطح شهر بسیار توسعه یافته و افزایش پیدا کرده است. همچنین در حوزه ی اشتغال زایی نیز اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته که می توان از رتبه اول شهر تبریز در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی اشاره کرد که همین سرمایه گذاری های خارجی باعث ایجاد اشتغال و افزایش سلامت روحی و فکری مردم و جامعه شده است .

دکتر رحیمی ادامه داد : برای حمایت و تحت پوشش قرار دادن تمام مردم شهر و به خصوص مناطق کمتر توسعه یافته، ۱۷ خانه سلامت با امکانات و شرایط مناسب در نقاط مختلف شهر ایجاد شده و با ارائه آموزش های رایگان در حوزه های تغذیه، روان شناسی، بهداشت زنان، اختلالات عضلانی و دیگر موضوعات با حضور متخصصین و دانشجویان سال آخر پزشکی خدمات دهی میکنیم. البته با تفاهم نامه ای که هفته ی بعد بین مرکز سلامت شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی تبریز به امضا خواهد رسید، فعالیت های جدید برای ارائه خدمات به مردم مناطق حاشیه نشین تبریز از سوی شهرداری و در کنار دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد گرفت .

رئیس مرکز سلامت شهرداری تبریز در خاتمه افزود: امکانات و فضاهای مناسبی که خانه های سلامت در اختیاز دارند، متعلق به کمیته امداد و شورای هماهنگی با مواد مخدر خواهد بود تا تمامی آموزش های لازم در خصوص افزایش اعتماد به نفس، جلوگیری از وسوسه بازگشت به مصرف و نیز آموزش های پیشگیرانه به تمامی خانواده های محترم شهر تبریز ارائه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :