مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: از اتمام عملیات آسفالت کنار گذر شرقی مهران به طول هشت کیلومتر خبر داد و گفت: عملیات چهار خطه کردن ورودی مهران با بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی انجام شده که تلاش خواهیم کرد تا قبل از ایام اربعین این محور تکمیل و به بهره برداری برسد.
کد خبر: ۳۰۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹ 08 October 2016

به گزارش تابناک ایلام؛ سید کمال الدین میرجعفریان روز شنبه  اظهار کرد: توسعه راه های ارتباطی استان از جمله محور ایلام به مهران در قطعات مختلف در حال انجام است، عملیات اجرایی چهار خطه کردن خروجی ایلام به طرف مهران به طول پنج کیلومتر پایان یافته و محدوده های مختلف این مسیر نیز بطور کامل ساماندهی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به آغاز عملیات بهسازی و چهار خطه کردن مسیر صالح آباد - مهران، یادآور شد: پهن سازی و بهسازی این مسیر به طول 45 کیلومتر به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار شده است.


میرجعفریان با اشاره به محور ملکشاهی - مهران به عنوان مسیر جایگزین در ایام اربعین گفت: عملیات بهسازی و آسفالت این مسیر به طول 27 کیلومتر نیز انجام شده است. 


وی از تعریض و ایمن سازی بیش از 30 کیلومتر از مسیر ایلام - مهران خبر داد و افزود: عملیات اجرایی چهار خطه کردن محور دهلران - اندیمشک نیز به طول 15 کیلومتر آغاز شده است.


مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام تاکید کرد: پیمانکار قطعه اول این مسیر (محور دهلران - اندیمشک) انتخاب شده و بزودی با استقرار کارگاه، عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

 در حال حاضر 75 کیلومتر بزرگراه، 630 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 770 کیلومتر راه روستایی در استان ایلام زیر بار ترافیک است.


مرز رسمی مهران در جنوب باختری و فاصله 90 کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی سفر گردشگران مذهبی در مناسبت های گوناگون دینی به مکان های مقدس کشورهای عراق و ایران است. 


روزانه به طور میانگین و در شرایط عادی نزدیک به 6 هزار زائر ایرانی و عراق از این گذرگاه مرزی به 2 کشور سفر می کنند. 


امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم ترین عوامل استقبال زائران ایرانی عتبات عالیات عراق است. 


هر سال در اربعین حسینی نزدیک به دو میلیون زائر سوگوار ایرانی و شیعه خارجی برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق می شوند. 


انتظارمی رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زائران سوگوار ایرانی و غیر ایرانی برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2.5 میلیون نفر برسد. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار