مدیرکل میرث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: دانش لنج سازی و دریانوردی درخلیج فارس مربوط به استان‌های ساحلی جنوبی کشور در آثار جهانی ثبت شده است.
کد خبر: ۳۰۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲ 03 May 2015
تابناک بوشهر: محمدابراهیم فروزانی ظهر امروز در نشست با مسئولان بخش‌های مختلف حوزه میراث فرهنگی با بیان اینکه استان بوشهر دارای پیشینه تاریخی مهم در حوزه خلیج فارس و دریانوردی دارد اظهار داشت: حوزه میراث فرهنگی در سیراف کنگان با قدمت شش هزار ساله یکی از آثار مهم استان بوشهر در حوزه خیلج فارس است.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر در ثبت سیراف در فهرست آثار ملی اقداماتی انجام داده است تصریح کرد: سیراف یکی از مهم‌ترین ابنیه‌های تاریخی است که چندین اثر این منطقه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و هم اینکه درصدد ثبت آن در فهرست آثار جهانی هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهراز ثبت دانش لنج سازی و دریانوردی بوشهردرآثارجهانی خبرداد و گفت:دانش لنج سازی و دریانوردی در خلیج فارس مربوط به استان‌های ساحلی جنوبی کشور در آثار جهانی ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه سه اثر ناملموس از استان بوشهردر فهرست آثار ملی ثبت شده گفت: سال قبل سه اثر ناملموس خیام خوانی،هنر بافت گبه خود رنگ شول گناوه و ساخت ساز موسیقی مذهبی سنج از استان بوشهر به ثبت ملی رسیده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار