معاون اداره کل تامین اجتماعی خراسان جنوبی تعداد بیمه شدگان اصلی استان را 110 هزار و 823 نفر ذکر کرد و گفت: در مقایسه آمار بیمه شدگان و مستمری بگیران استان می توان نتیجه گرفت حدود 334 هزار نفر به عبارتی 42 درصد جمعیت از خدمات تامین اجتماعی برخوردار هستند.
کد خبر: ۳۰۲۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳ 27 September 2016
سید محمد مطیعی در آیین تجلیل از بازنشستگان، بازماندگان و از کار افتاده نمونه سال 95استان افزود: با احتساب افراد تبعی این افراد در مقوله جمعیتی حدود 34 هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.
جمعیت خراسان جنوبی حدود 800هزار نفر تخمین زده می شود که در 11شهرستان سکونت دارند.
وی گفت: در استان 18 هزار و 210 مستمری بگیر وجود دارد که از این تعداد هشت هزار و 970 نفر بازنشسته هستند.
وی ادامه داد: همچنین 786 نفر از کار افتاده و هشت هزار و 454 نفر بازمانده تحت پوشش این اداره کل هستند.
وی یادآور شد: این اداره کل مبلغ 500 میلیون ریال در قالب کمک های بلاعوض به مستمری بگیران پرداخت کرده است.
به گزارش ایرنا، مطیعی به تجلیل سه نفر از بازنشستگان و بازماندگان نمونه استان اشاره کرد و یادآور شد: بعد ازفراخوان عمومی و اعلام شرایط در خصوص معیارهای انتخاب بین بازنشستگان، همراهان بازمانده و از کار افتادگان این افراد انتخاب شدند.
وی، سابقه پرداخت حق بیمه، پیشرفت های تحصیلی دانشگاهی در دوران بازنشستگی، موفقیت در رقابت های علمی، فرهنگی و ورزشی در دوران بازنشستگی، تربیت فرزندان شایسته، کار آفرینی و ایجاد اشتغال در دوران از کار افتادگی را از جمله ملاک های بازنستگان و از کارافتادگان ذکر کرد.
وی ادامه داد: در این زمینه فرم هایی تکمیل و مدارک و مستندات توسط متقاضیان طرح انجام شد و پس از بررسی مدارک و مستندات در شعبه های سازمان تامین اجتماعی و ارسال آن به اداره کل، کمیته مربوط تشکیل و پس از بررسی های دقیق مستندات و تایید نهایی ستاد مرکزی از بین بازنشستگان این سه نفر انتخاب کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار