محمد فرهادی در ایلام:
وزیر علوم تحقیقات و فن آوری کشور در جریان مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در ایلام گفت: نمره عملکرد دکتر علی اکبری ، مدیران و کارکنان هیات علمی دانشگاه ایلام در سالهای گذشته بیست نباشد کمتر از 20 نیست.
کد خبر: ۳۰۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 25 September 2016
به گزارش تابناک ایلام،وزیر علوم تحقیقات و فن آوری کشور در جریان مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در ایلام گفت: نمره عملکرد دکتر علی اکبری ، مدیران و کارکنان هیات علمی دانشگاه ایلام در سالهای گذشته بیست نباشد کمتر از 20 نیست.
 

فرهادی ادامه داد:در حال حاضر بالغ بر چهار میلیون و 800 هزار دانشجو در 2800 مرکز آموزش عالی در کشور مشغول به تحصیل می باشند.


وی ادامه داد: 100 هزار نفر از این تعداد دانشجو در مقطع دکتری،350 هزار نفر در مقطع ارشد و مابقی در مقاطع پایینتر مشغول به تحصیل می باشند.

 


فرهادی به طرح آزمایش آموزش عالی کشور اشاره کرد و گفت: در این طرح کشور به 10 منطقه ی آموزشی طبقه بندی شده و خدمات این مراکز در سطوح مختلف ارائه می شود،همچنین طرح سطح بندی دانشگاه های کشور به 4 سطح محلی،منطقه ای ، ملی و بین المللی با جدیت در حال انجام است.


وزیر علوم ضمن تشکر از ریاست دانشگاه ایلام دکتر علی اکبری و مهندس مروارید استاندار ایلام گفت: عملکرد دکتر علی اکبری در دو دوره ای که ریاست دانشگاه را بر عهده داشته اند قابل تقدیر و ستایش است، پروفسور علی اکبری با از خودگذشتگی و حساسیت دقیق مدیریت دانشگاه را به بهترین نحو انجام داده است،البته در این بین نباید از زحمات مهندس مروارید استاندار ایلام و حمایتهای دلسوزانه ایشان غافل ماند.


محمد فرهادی در ادامه عنوان داشت: در بازدید و کلنگ زنی و افتتاح پروژه های مختلف دانشگاه ایلام خواسته های معقول و به حقی توسط ریاست و معاونین دانشگاه مطرح گردید که عملی کردن آنها در دستور کار اکید وزارت علوم قرار خواهد گرفت.

تخصیص اعتبارات عمرانی دانشگاه ایلام صددرصد محقق می شود

دکتر فرهادی در ادامه به پیگیری و اجرای امر مهم تحقق اعتبارات عمرانی و زیرساختی دانشگاه اشاره کرد و گفت:صد در صد اعتبارات عمرانی و زیرساختی اختصاص یافته به دانشگاه ایلام تحقق خواهد یافت.


وزیر علوم همچنین در جمع دانشجویان و مسئولین استانی وعده داد: ساخت خوابگاه جدید برای دانشگاه ایلام، ساخت وانشکده فنی مهندسی دهلران و تجهیز آن، تجهیز و بهسازی خوابگاه های آموزشی موجود دانشگاه، کمک به تجهیز آزمایشگاه های دانشکده نفت و گاز و تحقق اعتبارات دانشکده ی کشاورزی دانشگاه ایلام در آینده ی نزدیک اجرایی خواهند شد.

 


40 هزار دانشجو در استان ایلام تحصیل می کنند

40هزار دانشجو در 800 رشته تحصیلی و در 38 مرکز آموزش عالی با 500 عضو هیات علمی در استان ایلام مشغول به تحصیل می باشند.

پروفسور علی اکبری نیز در ادامه این مراسم گفت: مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در حالی در ایلام برگزار می شود که دکتر محمد فرهادی از بین این همه مرکز آموزش عالی استان ، دانشگاه ایلام را برای حضور انتخاب کرده و این برای ما افتخاری ستودنی است.

رییس دانشگاه ایلام ادامه داد: تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید برای همه ما شیرین است،دفاع مقدس درس بزرگی به همه آنهایی که چشم طمع به این آب و خاک داشته اند داده است،دفاع مقدس نشان داد هر کشوری که بخواهد به مرزهای ایران اسلامی دست درازی کند از کرده ی خود سخت پشیمان خواهد شد.

علی اکبری در پایان خطاب به مقام عالی وزارت علوم اظهار داشت: همکاران شما در دانشگاه ایلام کاردان و پای کار بوده و در مسیر اعتلای علم و دانش به تداوم حمایتهای بی دریغ شما نیاز دارند.

 
تقارن دفاع و تحصیل  شکوهمند است

تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید یک اتفاق مبارک و بسیار شکوهمند است.

محمدرضا مروارید در جریان مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در جمع دانشجویان دانشگاه ایلام گفت: ایلام در دفاع مقدس خط مقدم جبهه های حق علیه باطل بوده و مردم این استان جانانه از مرز های کشور دفاع کردند.

مروارید ادامه داد: دفاع مقدس درس بزرگ ومهمی به همگان داد،ما در جنگ نشان دادیم که طالب جنگ نبوده و اجازه تجاوز به خاکمان را به هیچ قدرتی  نمی دهیم .

 
 

استاندار ایلام با اشاره به توانایی های ارزشمند نظامی کشور گفت :قدرت نظامی امروز ایران با هیچ یک از کشور های منطقه قابل مقایسه نیست  ،ولی در عین حال ما هیچ وقت آغاز گرهیچ جنگی نبوده و تنها از خاک کشور دفاع خواهیم کرد.

محمد رضا مروارید در بخشی دیگر از سخنان خود گفت :دانشگاه ایلام نماد خدمات علمی و آموزشی نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم ایلام است ، صفر تا صد این دانشگاه در شکل موجود در زمان انقلاب و بعد از اتمام جنگ ساخته شده است .

 

آموزش عالی محور توسعه کشور است

شادمهر کاظم زاده هم در جریان این مراسم گفت:آموزش عالی و کسب مدارج بالا و یادگیری دانش روز دنیا محور اصلی توسعه کشور است.

نماینده مردم حوزه جنوبی استان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد؛آموزش عالی در کشور با توجه به رشدی که داشته است هنوز جای نقد دارد،تحصیل نزدیک به 5 میلیون دانشجو ارزش بسیار بزرگی برای کشور ما است  واین ارزش باید به بهترین نحو بهره گیری شود.

وی متذکر شد: با وجود این همه دانشجو و فارق التحصیل که در کشور داریم متاسفانه 85  درصد شاغلین در صنعت کشور مدرک تحصیلی زیر فوق دیپلم دارند .


 

کاظم زاده در پایان از وزیر علوم خواست تا اعتبارات لازم را برای ساخت دانشکده فنی و مهندس دهلران و توسعه زیر ساخت های دانشگاه ایلام اختصاص دهد.

در جریان سفر وزیر علوم به ایلام ،مجتمع آزمایشگاه های علمی و تحقیقات دانشگاه ایلام با 80میلیارد ریال تجهیزات 21آزمایشگاه در مساحت 3050 متر مربع افتتاح و کلنگ احداث دانشکده ی علوم پایه ی دانشگاه ایلام در زمینی به مساحت 6500 متر مربع  واعتبار اختصاصی 85میلیارد ریال بر زمین زده شد.

دانشگاه ایلام در حال حاضر 6130 نفر دانشجو داشته و این دانشجویان در 7 دانشکده ی تخصصی و 102 رشته ی تحصیلی در حال فرا گرفتن علم و دانش می باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار