نماینده ایلام درمجلس شورای اسلامی ؛
نماینده مردم ایلام درمجلس شورای اسلامی توجه ویژه وزیر علوم به توسعه وکیفی سازی دانشگاه ایلام را خواستار شد
کد خبر: ۳۰۱۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲ 24 September 2016

 نماینده مردم ایلام درمجلس شورای اسلامی توجه ویژه وزیر علوم به توسعه وکیفی سازی دانشگاه ایلام را خواستار شد

به گزارش تابناک ایلام، شادمهر کاظم‌زاده ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاهیان ایلام که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد اظهار داشت: ما به‌طور ویژه از جناب وزیر انتظار و درخواست داریم که در بحث کیفی‌سازی دانشگاه ایلام را یاری کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های دره‌شهر، دهلران، آبدانان و به‌دره در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این دانشگاه برای توسعه کیفی نیازمند یک توجه ویژه است.

وی گفت: جنوب استان ایلام نیز فاقد مرکز آموزش عالی به معنای دولتی است و امیدواریم که آموزشکده فنی مهندسی دهلران با مساعدت وزیر علوم تشکیل شود چرا که دهلران از زیرساخت‌های نفتی و گازی و کشاورزی بسیار خوبی برخوردار است.

 

کاظم زاده ادامه داد:هفته دفاع مقدس نشان داد که مردم ایران بعد از گذشت 200 سال مهرماه را برای تلاش و مجاهدتی تازه مزین کردند.

وی با بیان اینکه بر همه ما آشکار است که آموزش عالی محور توسعه کشور است افزود: در دنیای امروز که حجم اطلاعات آن در عرض چهار و یا پنج سال دو برابر می‌شود رسالت ما نیز در این راستا در دانشگاه معنای ویژه‌ای پیدا می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های دره‌شهر، دهلران، آبدانان و به‌دره در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بعضی از علوم عمر آنها شش سال است این نشان می‌دهد مثل همیشه باید فرزندان این سرزمین تلاش بیشتری داشته باشند.

وی گفت: آموزش عالی برخلاف گسترش کمی که دارد از لحاظ کیفی نقدهایی بر آن وارد است این تعداد دانشجو  در کشور که داریم خود ارزشمند است اما چند چالش هم وجود دارد که باید به این چالش‌ها پرداخته شود.

کاظم‌زاده خاطرنشان کرد: پیوند دانشگاه با جامعه و میزان آن معنادار است 97 درصد بخش کشاورزی برخلاف این همه مهارت تحصیلات زیر دیپلم دارند در بخش صنعت نیز 85 درصد شاغلان مدرکی کمتر از فوق دیپلم دارند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار