کد خبر: ۳۰۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰ 02 May 2015

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: آیین معنوی و باشکوه اعتکاف همزمان با 13 رجب و ایام البیض در 500 مسجد مناطق مختلف شهری و روستایی استان تهران برگزار می شود.
آیین معنوی اعتکاف در 500 مسجد استان تهران برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام نصیر نیک نژاد با اشاره به حضور گسترده و چشمگیر جوانان و نوجوانان در آیین معنوی اعتکاف، اظهار کرد: جوانان قدر و ارزش این توفیق را بدانند و با استفاده از فرصت سه روزه اعتکاف و تداوم همان مسیر در طول سال، بر معنویت خود افزوده و این دستاورد عظیم را با حرکت در مسیر سعادت و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار گیرند.

وی اظهار کرد: برگزاری حلقه های معرفتی با موضوعات مختلف ولایتمداری، تحکیم مبانی خانواده، راه های تحقق شعار سال، مهدویت و انتظار، عفاف و حجاب، حفظ و صیانت از حریم و حقوق شهروندی از جمله برنامه های ویژه آیین اعتکاف در سطح مساجد استان تهران است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران اعزام کارشناسان امور دینی برای بررسی مباحث آسیب های اجتماعی، مهارت های زندگی، مهارت های ارتباط، سبک زندگی ایرانی – اسلامی و عفاف و حجاب و همچنین تبیین شخصیت امام علی (ع) را از دیگر فعالیت های فرهنگی و مذهبی سازمان تبلیغات عنوان کرد و افزود: دعوت از قاریان و مداحان اهل بیت جهت انجام مناسک مربوط به اعتکاف، اجرای مراسم سالروز ولادت حضرت امیرالمومنین(ع)، سالروز وفات حضرت زینب کبری(س) و انجام اعمال ام داود نیز از جمله این اقدامات است.

به گفته وی، توزیع اقلام آموزشی نظیر کتب، نشریات، نرم افزار های دینی و آموزشی در بین معتکفین، فراخوان مسابقه خاطره نویسی و مقاله نویسی در مدت سه روزه اعتکاف، پاسخگویی به سوالات و احکام مربوط به اعتکاف و مشاوره دینی از دیگر برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در این مدت خواهد بود.

همه ساله مساجد دانشگاه های تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس، علامه طباطبایی، افسری امام علی(ع) و ... با حضور پر شور جوانان دانشجو مراسم اعتکاف را برگزار می کنند.

اعتکاف در لغت به معنای گوشه نشینی و عزلت و در اصطلاح بریدن از خلق و نزدیک شدن به حق است.

آیین معنوی اعتکاف 13 تا 15 رجب المرجب با حضور معتکفین در مساجد برگزار می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار