مبلغ حوزه علمیه خواهران قزوین خواستار شد
مبلغ حوزه علمیه خواهران استان قزوین با اشاره به کاهش ازدواج و ناباروری در جامعه گفت: امروز مسئله سن ازدواج و دلیل گریز افراد از تشکیل خانواده و عدم تمایل آن‌ها به ازدواج معضل نگران‌کننده‌ای در جامعه است.
کد خبر: ۳۰۰۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲ 24 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، مرضیه قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به کاهش ازدواج و ناباروری در جامعه اظهار داشت: امروز مسئله سن ازدواج و دلیل گریز افراد از تشکیل خانواده و عدم تمایل آن‌ها به ازدواج معضل نگران‌کننده‌ای در جامعه است.

وی افزود: وارد شدن دختران و پسران به سن تجرد قطع به یقین دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد که از جمله آن افزایش سطح توقعات، انتظارات و شروع زندگی با تجمل بسیار می‌تواند برای جوانان مشکل‌ساز باشد.

مبلغ حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: در حقیقت ازدواج و تشکیل خانواده انگیزه‌ای قدرتمند برای زوجین ایجاد می‌کند تا به جنگ سختی‌های زندگی بروند و از آسیب‌های گوناگون که در زندگی مجردی در کمین آن‌ها است، مصون بمانند.

قاسمی یادآور شد: پاسخگویی به نیازهای عاطفی بزرگ‌ترین دستاورد ازدواج است که به سلامت شخصی فرد می‌انجامد و تجربه‌های اجتماعی هم نشان می‌دهد که ازدواج به موقع موجب بالا رفتن اقتدار خانواده در جامعه می‌شود.

وی اضافه کرد: سطح آسیب‌های ناشی از احساس تنهایی و پوچی که از مشخصه‌های جوان معاصر است به کمترین حد ممکن می‌رسد و اوج این تجربه اجتماعی را می‌توان در رابطه میان افزایش سن ازدواج و بالا رفتن میزان خودکشی دانست.

مبلغ حوزه علمیه خواهران استان قزوین تصریح کرد: بنا به تأکید مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت بهترین سن برای مادر شدن زنان 20 تا 30 سالگی است اما در حال حاضر با بالا رفتن سن ازدواج فرصت طلایی باروری بیش از 11 میلیون جوان در سن ازدواج در حال از دست رفتن است.

قاسمی مطرح کرد: در شرایطی که هرم سنی کشور رو به سمت پیری است این تهدید هنگامی جدی‌تر می‌شود که با نگاهی به آمار و ارقام مرتبط با رشد جمعیت پیری و ازدواج می‌توان دریافت برای مواجهه با بحران جمعیت و همچنین افزایش دو تا سه برابری تعداد سالمندان جامعه فرصت چندانی نداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار