فرماندار کرمانشاه:
فرماندار کرمانشاه از برخی مسئولان که نسبت به مشکلات اجتماعی نظیر اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر بی تفاوت و بی توجه هستند، انتقاد کرد.
کد خبر: ۲۹۹۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶ 22 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، فضل الله رنجبر روز چهارشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه که در سرسرای جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: مبارزه با مواد مخدر باید به یک موضوع اجتماعی تبدیل شده و همه مسئولان باید در راستای مبارزه با این پدیده شوم خود را مسئول بدانند.
وی افزود: باید با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و در عین حال شاد و مفرح، آستانه تحمل نوجوانان و جوانان را افزایش دهیم تا کمتر به سراغ مواد مخدر بروند.
رنجبر تاکید کرد: بالا بردن آستانه تحمل جوانان و نوجوانان مانع بزرگی برای گرایش آن ها به مواد مخدر است، ضمن اینکه باید زمینه تفریحات سالم را نیز برای آن ها فراهم کنیم.
رییس شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرمانشاه، همچنین کمبود اعتبارات و منابع مادی را در مسیر مبارزه با مواد مخدر بسیار چالش برانگیز برشمرد.
وی همچنین با قدردانی از اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه، تصریح کرد: توجه به فرهنگ نه گفتن به دخانیات، می تواند کمک بسیار خوبی به مبارزه با پدیده شوم اعتیاد باشد.رنجبر در پایان خواستار احداث و ایجاد اماکن و خانه های سلامت در مناطق حاشیه ای و پرخطر برای مقابله با مواد مخدر شد.
* بیشترین هزینه های مبارزه با مواد مخدر به خوددر بخش درمان اتفاق می افتد
در ادامه علی شمشیری دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه بیشترین هزینه ها در مبارزه با مواد مخدر در حوزه درمان اتفاق می افتد، گفت: اگر بتوان در حوزه پیشگیری و زیرساختهای فرهنگی اقدامات بیشتری صورت گیرد یقینا می توان در کاهش هزینه های مبارزه با مواد مخدر نقش زیادی داشته باشد.
وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران بیشترین خسارت را از مواد مخدر داشته و بیشترین هزینه را هم در این راه پرداخت کرده است که تقدیم هزاران شهید و جانباز موید همین مطلب است.
شهرستان کرمانشاه یک میلیون نفر از جمعیت 2 میلیون نفری استان را در خود جای داده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار