مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت که بر اساس نظرسنجی های انجام شده ، علت سفر 70 درصد از گردشگران به این استان استفاده از دریا است .
کد خبر: ۲۹۸۸۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴ 20 September 2016
به گزارش تابناک مازندران، دلاور بزرگ نیا شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان محمود آباد افزود : برای استفاده از ظرفیت عظیم گردشگری ساحل دریای مازندران ، توجه به سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله گردشگری سلامت ضروری است. وی از سواحل دریای خزر به عنوان خزانه پایان ناپذیر در صورت بهره برداری درست یاد کرد و گفت : بهره گیری از این طرفیت نیازمند سرمایه گذاری درست و مرتبط است که یکی از آنها سرمایه گذاری در زمینه گردشگری دریائی ، ساخت اقامتگاههای مدرن و مهم تر از همه ساماندهی زباله ها و پسماندهاست .
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران ایجاد جاذبه های جدید فرهنگی در سواحل را هم ضروری دانست و تاکید کرد : نقش شهرداری های شهرهای ساحلی در بهره برداری درست از سواحل و حفاظت از محیط زیست دریائی مهم است .
 
استان مازندران 338 کیلومتر از سواحل دریای خزر را در اختیار دارد .
در حال حاضر از این ظرفیت تنها با اجرای طرح های سالمسازی از اواسط خرداد تا اواخر شهریور آن هم با هدف کاهش آمار غرق شدگی و اجرای بعضی برنامه های فرهنگی به صورت جسته و گریخته استفاده می شود .
16 شهرستان از 22 شهرستان مازندران دارای ساحل هستند .
بر اساس آمارهای رسمی سالانه 30 میلیون گردشگر به استان مازندران سفر می کنند .
 
** تدوین طرح جامع گردشگری مازندران
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران همچنین از تدوین طرح جامع گردشگری استان خبر داد و گفت که اعتبارات لازم برای آغاز مطالعه و تدوین این تخصیص یافته است.
وی افزود : این اعتبارات در قالب مطالعه طرح آمایش سرزمین از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی اختصاص یافته و با وجود کم بودن میزان آن ، بزودی با انتخاب مشاور و انجام مطالعات لازم و با اجرای این طرح ، لکه گذاری مناسب در هر شهر برای سرمایه گذاران و استقرار تاسیسات شانزده گانه گردشگری انجام خواهد شد.
 
بزرگ نیا توسعه صنعت گردشگری را نیازمند شناخت کامل این صنعت دانست و گفت : با وجود اهتمام جدی ارکان نظام به این حوزه ، گردشگری باید به عنوان موتور محرک در توسعه پایدار دیده شود ولی هنوز نگرانی و آسیب های وجود دارد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی همچنین از وجود 158 طرح گردشگری نیمه تمام در شهرستان های محمود آباد و نور خبر داد و گفت که محمودآباد با وجود داشتن 33 کیلومتر ساحل آزاد و قابل دسترس و بسترهای مناسب گردشگری و موقعیت مناسب جغرافیایی به عنوان شهر مبدا مسافران از مسیر پایتخت کشورمان ، هنوز از زیر ساخت های لازم جهت جذب مسافر و گردشگر برخوردار نیست .
وی افزود : اداره کل میراث فرهنگی مازندران درصدد تکمیل 22 طرح نیمه کاره گردشگری در این این شهرستان است .
 
ایرنا
برچسب ها: علت سفر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار