بیشترین میزان آبرسانی سیار در سطح استان مربوط به حوزه شهرستان های ایلام، چرداول و دهلران است که سالانه اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال برای ان هزینه می شود.
کد خبر: ۲۹۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷ 18 September 2016
به گزارش تابناک ایلام؛تعداد کل مشترکان آب روستایی استان ایلام 45 هزار و 544 مشترک است که از این شمار 885 را مشترکان عمومی و ادارات، یک هزار و 587 را مشترکان تجاری و صنعتی و 43 هزار و 99 مشترک را بخش مسکونی تشکیل داده است.

 
نورالله تیموری  اظهار کرد: این شرکت توجه ویژه ای به روستاهای فاقد آب در سطح استان دارد به نحوی که شرکت آبفار استان تعهد کرده تا در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی، طرح آبرسانی به 147 روستا را طی امسال و سال آینده وارد مرحله عملیاتی و اجرایی کند.

وی اعتبار اختصاص یافته برای آبرسانی این تعداد روستا(50 روستا) را 280 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اعلام کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد تا نیمه اول سال آینده عملیات اجرایی آبرسانی به این روستاها اجرایی شود.



تیموری شاخص بهره مندی فعلی آب شرب روستایی در این استان را 68.8 درصد اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از طرح های آبرسانی در دست اجرا، این شاخص به بیش 70 درصد افزایش خواهد یافت.

وی بیشترین مشکل شبکه آب شرب در سطح روستاهای این استان را مربوط فرسودگی خطوط و شبکه توزیع اعلام کرد و گفت: بیش از 60 درصد منابع آب روستایی از این طریق هدر می رود.

به گفته وی وقوع سیل سال گذشته و اواخر فروردین امسال، روند هدر رفت و شکستگی خطوط آب روستاهای استان را دوچندان کرده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار