سومین همایش ماهیگیری با حضور 50 ورزشکار ماهیگیر در برکه سبز در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۶۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶ 15 September 2016
به گزارش تابناک رضوی این همایش همزمان با عید قربان و با حضور مسولین ادراه ورزش و جوانان مشهد و کمیته های ورزش همگانی برگزار و درانتها به نفرت برگزیده جوایزی اهداء شد.
 رییس کمیته ماهگیری ورزشی مشهد با بیان اینکه این مسابقات با هدف ارامش  روحی، روانی  و جسمی ورزشکاران و احیاء محیط زیست برگزار شد، گفت: در این دوره از مسابقات آموزش ها بصورت رایگان به داوطلبین ارائه شد و هدف ایجاد فضای رفاهی و گردشگری برای مردم مشهد و زائران حضرت رضا در شهر مشهد بود.
وی تاکید کرد:  با اطلاع رسانی و آگاه سازی استقبال بی نظیری از شد و یکی از اثار مثبت راه اندازی این برکه در غرب مشهد هدایت بار ترافیکی بویژه در ایام پایانی هفته و مناسبتها از غرب به شرق و کاهش ترافیک در محورهای گردشگری شرق مشهد است .
حامد حیدری با اشاره به اینکه این مجموعه گردشگری و تفریحی در 5 کیلیومتری اتوبان مشهد واقع شده است، گفت: با توجه به اینکه این برکه بصورت خلیج های سنگی قراردارد بیش از 15 متر عمق دارد و در فصول بارندگی حجم آب آن به بیش از 20 متر می رسد .
وی با بیان اینکه در شرایط کم آبی این برکه  حدودا 12 متر آب دارد، تصریح کرد: سه نوع ماهی گوشتی کپور ، آمور و فیتوفاک در این برکه زندگی می کنند  که پس از صید دوباره به محیط زیست خود باز می گردند و  راه اندازی آن از سوی بخش خصوصی تا کنون 70 میلیون تومان هزینه در برداشته است.
در ادامه مربی کمیته ماهیگیری ورزش های همگانی افزود: در این مسابقات به سه نفر اول جوایزی اهدا می شود و آموزش ها و تجهیرات ماهیگری چوب و چرخ بصورت رایگان در اختیار شرکت کنندگان است  و نفرات برگزیده بر اساس وزن و سایز و تعدا د صیدهای صورت گرفته انتخاب می شوند و از مسن ترین و خردسالترین ماهیگیر و پاکبانان محیط زیست نیز تقدیر بعمل خواهد آمد .
وی ادامه داد:  ارامش و سکوت مهمترین عامل استقبال مردمی از این منطقه تفریحی  وگردشگری است وپاکبانان محیط نیز  بهمراه ورزشکاران از محیط  زیست منطقه محافظت می کنند و می توان ادعا کرد  تنها جای است که مقوله رها سازی ماهی  در آن بلامانع است.   
 امید روحی نژاد  افزود:  در این دور  از مسابقات 50 شرکت کننده حضور یافتند و  دوره های آموزشی همزمان با مسابقات بصورت رایگان برگزار شد.
وی اضافه کرد: طرح های مشارکتی با نهادهای اموزشی بویژه  آموزش و پرورش جهت استعدا یابی و آموزش نوجوانان  در دست بررسی و اقدام است .
 وی با بیان اینکه  3 نوع ماهی گوشتی  در این برکه وجود دارد ، افزود : این ماهی ها شامل خانواده کپوربا نامهای آمور که کپور علف خوار است و فیتو فاک که کپور نقره ای  وپلنگ تن خوار است و این سه نوع ماهی با ترکیبی همگون زندگی می کنند  و کپور پلنگ تن خور در آبهای راکد موجب زلالی آب می شود.
وی افزود، ماهی ها پس از صید و زنده نگهداری در مخزن های ایجاد شده درآب دوباره به برکه بازخواهند گشت .
 این همایش در روز بیست و دوم شهریور ماه از 7 تا 11 صبح با همکاری اداره ورزش و جوانان و کمیته ماهیگیری مشهد برگزار و در پایان به نفرات برتر جوایزی اهداء شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار