مدیرکل آموزش و پرورش قزوین خبر داد
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: تعداد 3 هزار دانش‌آموز ابتدایی برای سال تحصیلی جدید در شهرک مهرگان این استان افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۹۶۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸ 15 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، سالار قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به پنج ملاک و معیار آموزش و پرورش برای اجرای فعالیت‌ها در استان قزوین اظهار داشت: برنامه‌ریزی، اخلاق‌گرایی و تقوا، اعتدال‌گرایی و دوری از افراط و تفریط، حفظ استقلال و دوری از حواشی و مردم‌داری پنج ملاک و معیار آموزش و پرورش است که بر این اساس اقدامات و فعالیت‌ها انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته تعداد 20 واحد آموزشی قابل افتتاح در استان قزوین وجود دارد که از این تعداد 4 مورد با سفر هیأت دولت به این استان افتتاح می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: این پروژه‌های آماده شده در قالب 68 کلاس درس واحد آموزشی، نمازخانه و هنرستان است که 8 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار برای این پروژه‌ها اختصاص یافته است.

قاسمی تصریح کرد: اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین موفق به کسب 200 رتبه در زمینه‌های مختلف شده و در تمام شاخص‌ها جزو 5 استان برتر کشور است و یکی از ابتکارات این اداره‌کل تشکیل کمیته پیشکسوتان در این استان است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: همچنین اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین موفق به کسب رتبه دوم در مسابقات آزمایشگاهی کشور، کسب رتبه برتر در حوزه ایثار و شهادت شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: این اداره‌کل در زمینه ارتقاء معدل سال سوم جزو هفت استان برتر کشور است و در زمینه ارتقاء رتبه کنکور از رتبه 14 در کشور به رتبه 11 رسیده است.

قاسمی عنوان کرد: با توجه به اینکه استان قزوین یک استان صنعتی بوده و دارای شهرک‌های صنعتی متعدد است در همین زمینه باید رشته‌های هنرستانی تقویت و ترویج یابد تا زمینه شغل برای نوجوانان در آینده فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: تعداد 3 هزار دانش‌آموز ابتدایی برای سال تحصیلی جدید در شهرک مهرگان این استان افزایش یافته است.

قاسمی مطرح کرد: در شهرک مهرگان تعداد 4 واحد آموزشی وجود دارد که تعداد 2 واحد آن تکمیل شده و تعداد 2 واحد دیگر آن هم تا مهر ماه سال جاری تکمیل می‌شود.

وی بیان کرد: باید تعداد 2 واحد آموزشی دیگر در اختیار اداره‌کل آموزش ‌و پرورش استان قزوین قرار گیرد تا مشکل کمبود مدارس در شهرک مهرگان برطرف شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به تعداد معلمان برای شروع سال تحصیلی جدید مطرح کرد: تعداد 8 هزار و 800 همکار خانم و تعداد 7 هزار و 300 همکار آقا برای سال تحصیلی جدید در مدارس این استان مشغول به تدریس می‌شوند که با توجه به مشکلات این اداره‌کل کمبود فضای آموزشی در استان قزوین وجود ندارد.

قاسمی یادآور شد: با توجه به سال تحصیلی جدید 290 معلم برای تدریس در دوره ابتدایی از دانشگاه فرهنگیان جذب شده و همچنین 140 نفر از معلمان دبیرستان حق‌التدریس به کار گرفته می‌شوند.

این مسؤول عنوان کرد: 560 نفر از معلمان دوره پیش‌‌دبستانی که در سال گذشته جذب شدند برای سال تحصیلی جدید هم به صورت حق‌التدریس به کار خود ادامه می‌دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار