استاندار لرستان در کارگروه اشتغال استان :
به گزارش تابناک لرستان ؛هوشنگ بازوند استاندار لرستان با انتقاد از برخی بانک‌های خصوصی استان با اشاره به خبر شکایت از این بانک‌ها گفت: با سپرده مردم لرستان در مشهد هتل ساخته می‌شود.هزینه کردن منابع بانک های خصوصی لرستان در استان های دیگر اقدامی نامناسب است.
کد خبر: ۲۹۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ 11 September 2016

 به گزارش تابناک لرستان ؛هوشنگ بازوند استاندار لرستان با انتقاد از برخی بانک‌های خصوصی استان  با اشاره به  خبر شکایت از این بانک‌ها گفت:  با سپرده مردم لرستان در مشهد هتل ساخته می‌شود.

وی که امروز  در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان سخن می گفت با بیان این مطلب وانتقاد از عملکرد این بانکها خاطر نشان کرد: عملکرد بانک های خصوصی در رابطه با عمل به تعهدات خود در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغال زا ضعیف  است.

بازوند با بیان اینکه  برخی از روسای بانک های خصوصی به این عملکرد ضعیف خود اقرار کرده و گفتند که روسای ما در مرکز دستور می دهند منابع بانکی استان را در استان های دیگر هزینه کنیم تصریح کرد:هزینه کردن منابع بانک های خصوصی لرستان در استان های دیگر اقدامی نامناسب  است.

وی با بیان اینکه  این اقدامات حتما پیگرد قانونی خواهد داشت عنوان کرد: به طوری که قبلا شکایتی مبنی بر اینکه بانک های خصوصی استان ۸۵ درصد منابع خود را بیرون از استان صرف می کنند به بانک مرکزی ارائه کرده ایم لذا هیئت نظارت بانک مرکزی در حال بررسی و صحت این  موضوع است لذا از بانک های خصوصی استان تقاضا داریم از این اقدام خود دست بردارند .

بازوند با بیان اینکه  ۴۴ درصد منابع استان نزد بانک های خصوصی بوده که ۸۰ درصد آن خارج از استان صرف می شود یادآور شد:  اگر این بانک ها به همین شیوه بخواهند عمل کنند مطمئنا نسبت به تعطیلی آن ها اقدام خواهیم کرد چرا که مردم هم راضی نیستند سپرده هایشان به جای اینکه در اقتصاد استان نقش ایفا کند در اقتصاد استان های دیگر بکار رود.

وی متذکر شد: درست نیست که ما در استان پول جمع کرده و آن را به یک بانک خصوصی بدهند که در مشهد هتل بسازد به همین دلیل  انتظار داریم همانگونه که مدیران بانک های خصوصی در مشهد و مازندران برای بردن پول بانک های ما دفاع می کنند مدیران ما نیز برای آوردن پول استان های دیگر به لرستان تلاش کنند و این توقع زیادی نیست و خواسته مردم است.

بازوند گفت: اگر مردم بدانند سپرده آن ها در جایی خارج از استان سرمایه گذاری می شود آن را از بانک ها خارج می کنند.

وی افزود: بانک های خصوصی لرستان با این اقدام در حق مردم ظلم می کنند و این کار آن ها به معنی خدمت به استان نیست لذا توقع داریم منابع استان در راستای اشتغال زایی و توسعه اقتصادی استان به کار گرفته شود.

بازونداظهار داشت: موضوع پرداخت تسهیلات ازدواج در استان  برای ما از حساسیت زیادی برخوردار بوده زیرا حدود ۲۰ هزار زوج لرستانی در نوبت اخذ وام ازدواج هستند.

مقام عالی دولت در لرستاندر خصوص انتقاد به  عملکرد برخی بانک ها به علت  عدم پیگیری برای اخذ تسهیلات ازدواج  نیز گفت: در مجموع میزان پرداختی های بانک های استان در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج بسیار کم است چرا که با وجود گذشت نیمی از سال تا کنون ۲۲ درصد این تسهیلات پرداخت شده است.

 

منبع: تابناک
برچسب ها: بانک ، سرمایه ، ازدواج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار