مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت:خروجی راه ایلام - مهدی آباد با پیشرفت فیزیکی بیش از 90 درصد در مراحل پایانی کار قرار دارد که باید تا پیش از فرا رسیدن ایام اربعین عملیات بهسازی این مسیر به اتمام برسد.
کد خبر: ۲۹۳۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳ 10 September 2016
به گزارش تابناک ایلام؛سید کمال الدین میرجعفریان با اشاره به طرح های حوزه راهداری در مسیرهای دسترسی به مرز مهران اظهار کرد: مسیر ایلام به مهران با توجه به نزدیک شدن اربعین به عنوان راه اصلی به پایانه مرزی مهران شناخته می شود، لذا از سال گذشته کارهای اساسی و مهمی برای اصلاح این جاده در بخش های گوناگون آغاز شده است.

وی افزود: خروجی راه ایلام - مهدی آباد با پیشرفت فیزیکی بیش از 90 درصد در مراحل پایانی کار قرار دارد که باید تا پیش از فرا رسیدن ایام اربعین عملیات بهسازی این مسیر به اتمام برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از آغاز عملیات آسفالت کنار گذر شرقی مهران خبر داد و یادآور شد: به طور قطع این مسیر ضمن کاهش بار ترافیکی شهر مرزی مهران زمینه لازم برای رفت و آمد آسان وسایل نقلیه از جمله اتوبوس های ویژه انتقال زائران عتبات عالیات و کامیون های حامل کالاهای صادراتی به کشور عراق را فراهم می کند.

میرجعفریان همچنین به آغاز عملیات بهسازی و چهار خطه کردن مسیر صالح آباد - مهران اشاره و تاکید کرد: پهن سازی و بهسازی این مسیر به طول 45 کیلومتر به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار شده و ظرف مدت 2 سال آینده این پروژه تکمیل خواهد شد.

وی افزایش ساخت بزرگراه ها را بیانگر توجه دولت یازدهم به زیرساخت های ارتباطی استان دانست و ابراز امیدوراری کرد: با افزایش اعتبارات عمرانی استان پیشرفت پروژه ها شتاب گرفته و هر چه زودتر مردم استان از مزایای این طرح ها بهره مند شوند.

در حال حاضر 75 کیلومتر بزرگراه، 630 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 770 کیلومتر راه روستایی در استان ایلام زیر بار ترافیک است.

مسیرهای دسترسی به استان ایلام از استان های کرمانشاه، لرستان و خوزستان به علت توپوگرافی خشن و توسعه نیافتگی بخش راه های استان و کم عرضی جاده ای استان بسیار به کندی انجام می شود.

مرز رسمی مهران در جنوب باختری و فاصله 90 کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی سفر گردشگران مذهبی در مناسبت های گوناگون دینی به مکان های مقدس کشورهای عراق و ایران است.

روزانه به طور میانگین و در شرایط عادی نزدیک به شش هزار زائر ایرانی و عراق از این گذرگاه مرزی به دو کشور سفر می کنند.

امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم ترین عوامل استقبال زوار ایرانی عتبات عالیات عراق است.

هر سال در اربعین حسینی نزدیک به دو میلیون زائر سوگوار ایرانی و شیعه خارجی برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق می شوند.

انتظارمی رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زوار سوگوار ایرانی و غیر ایرانی برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2.5 میلیون نفر برسد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار