با اقدام شایسته یک شهروند پلدختری انجام گرفت:
شهروند طبیعت دوست پلدختر جان یک پرنده زخمی رااز دست شکارچیان نجات دادو پس از تیمار داری به طبیعت بازگرداند.
کد خبر: ۲۹۳۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲ 10 September 2016

به گزارش تابناک لرستان ،امیر محمدی نژاد ریس اداره محیط زیست پلدختر دراین خصوص به خبرنگار تابناک در پلدختر گفت : آقای باقر جودکی   شهروند زیست اندیش که قطعه یلوه نوک سبز را که بر اثر تیر اندازی افراد متخلف  بوسیله تفنگ بادی آسیب دیده بود ،پس از چند هفته مراقبت جهت رها سازی به محیط زیست پلدختر تحویل داد  وکارشناسان اداره پس از اطمینان از سلامت پرنده آن را در رودخانه سیمره رها سازی کردند.

1.jpg 

محمدی نژاد در خصوص مشخصات ظاهری این پرنده نیز گفت: این پرنده، 18 سانتیمتر طول دارد و شبیه یلوه ی کوچک است، با این تفاوت که اندکی کوچکتر، جمع و جورتر، با بال های کوتاهتر از آن است. روتنه قهوه ای خرمایی باخالهای حلقه مانند سفید چراکنده؛ تهیگاه راه راه عرضی سیاه و سفید، زیر تنه آبی مایل به خاکستری با رگه های تیره د رپهلوها،منقار سبز یکدست؛ پاها زیتونی صورتی ( که گاهی اوقات سبز به نظر می آید) ، دیده می شود. پرنده ی نابالغ به رنگ روشن تر، گلو و سینه نخودی و فاقد خط کمرنگ تر بالی است و درحالت کلی، رنگ پرو بال همانند ماده روشن تر دیده می شود.غالبا مخفی شده ، اما گاهی در حال راه رفتن روی گیاهان شناور دیده می شود.

وی افزود: همچنین  صدای این پرنده تکرار سوت مانندی شبیه «ت ررر- ت ررر» شنیده می شود وزیستگاه این پرنده در تالاب های کوچکتر، در مقایسه با یلوه ی کوچک ، باتلاق های پر گیاه به سر می برد، در ایران بومی و نسبتا فراوان است واز نظر حفاظت نیز کنترل شکار و حفاظت ازمحل های تولید مثل در بقای این پرنده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

محمدی نژاد تاکید کرد:علاوه براین، بررسی دقیقی از جمعیت و پراکندگی آن ، ضروری است

منبع: تابناک
برچسب ها: محیط زیست ، پرنده ، پلدختر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار