معاون عمرانی استانداری قزوین:
معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: بیش از ۲۵۰۰ طرح عمرانی در سه سال گذشته توسط دهیاری ها در استان قزوین عملیاتی شده است.
کد خبر: ۲۹۳۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶ 09 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، منوچهر حبیبی روز پنجشنبه در همایش دهیاران و شهرداران و شوراهای اسلامی شهر و روستا که با حضور وزیر کشور در سالن تربیت معلم برگزار شد اظهارداشت: قزوین با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت که ۷۳ درصد جمعیت آن شهری و ۲۷ درصد روستایی است با ۲۵ شهر و ۱۹ بخش و ۸۴۲ روستا جایگاه خاصی در کشور دارد.

وی افزود: بیش از یک هزار و ۸۴۱ نفر از منتخبان مردم در شوراهای شهری و روستایی عضویت دارند که ۴۰ نفر آنها زن هستند و ۹۲ درصد اعضا شورای شهری و ۳۰ درصد روستایی تحصیلات دانشگاهی دارند و ۵۳۳ روستا دارای دهیاری هستند که ۳۳ نفر از دهیاران زن هستند.

حبیبی تصریح کرد: سرانه فضای سبز در استان ۷.۴۷ صدم مترمربع است و با ۲۸ هزار وسیله نقلیه شامل اتوبوس، مینی بوس، تاکسی، وانت بار سهم اتوبوسها در جابجایی ۱۵ درصد و تاکسی ۳۳ درصد است که در برنامه چشم انداز باید این میزان به ۳۸ درصد برسد.

معاون عمرانی استانداری قزوین بیان کرد: شهر قزوین دارای طرح جامع و اولین استانی است که اداره پروژه های خود را به سمت سرمایه گذاری مشارکتی با محور گردشگری هدایت کرده است.

وی اضافه کرد: بیش از یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط شهرداری ها در استان در حال اجراست که ۴۰ درصد از بودجه شهرداری ها بیشتر است.

حبیبی گفت: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در استان جدی است و به جز دو شهر در سایر مناطق هیچ ساخت و ساز غیرمجازی صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: توجه به مسائل زیست محیطی در استان هم جدی است و در این راستا ۸۰ درصد زباله های تولیدی در شهرها در سایت ۱۰۰ هکتاری محمدآباد جمع آوری و ۱۲ درصد زباله شهر قزوین از مبدا تفکیک می شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: تمام اعتبارات ارزش افزوده برای اجرای پروژه های عمرانی هزینه می شود و توجه به فرهنگ شهروندی در اولویت قرار دارد.

حبیبی اظهارداشت: سند توسعه روستایی در حال تدوین است و مطالعه ۲۰ روستای نمونه استان برای شناسایی ظرفیت ها آغاز شده است.

وی از راه اندازی ۲۳ بازارچه روستایی هم خبرداد و اظهارداشت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ۲۳ شرکت تعاونی در ۱۹ بخش استان راه اندازی شده و پروژه های مختلفی عملیاتی شده است.

معاون عمرانی استانداری قزوین اظهارداشت: ۲۵۰۰ طرح توسعه توسط دهیاری ها در مناطق روستایی استان اجرا شده و در سه سال گذشته سه هزار و ۷۹۰ طرح با ۳۹۰۰ میلیارد تومان افتتاح شده و میزان برخورداری روستاها از گاز از ۶۵ درصد به ۸۰ درصد رسیده و ۱۷۲ روستا نیز در دستور کار گازرسانی قرار دارد.

وی یادآورشد: تا پایان سال آینده میزان یهره برداری روستاها از تسهیلات گاز به ۹۰ درصد خواهد رسید.

حبیبی گفت: ساخت ۶۰۰ کلاس درس و تکمیل ۱۹ هزار مسکن مهر که ۴۰ درصد مجموع مسکن مهر استان است در زمره فعالیتهاست و در این راستا به میزان ۱۲ سال گذشته کار شده است.

وی تصریح کرد: بازنگری در مدیریت روستاها و اصلاح ناکارآمدی شبکه توزیع و جلوگیری از تداخل مسئولیت ها باید در دستور کار مسئولان ذیربط قرار گیرد تا بهره وری افزایش یابد.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار