معاون تبلیغ حوزه های علمیه استان کرمانشاه مطرح کرد:
معاون تبلیغ حوزه های علمیه استان کرمانشاه گفت: ضعف ایمان و عقیده دینی، احساس پوچی و ضعف معنویت و اخلاق دینی از مهم ترین عوامل اقدام به خودکشی است
کد خبر: ۲۹۳۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶ 09 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از مهر،حجت الاسلام مهدی محمدی فر در همایش «پیشگیری از خودکشی» در کرمانشاه، اظهار داشت: بهترین نعمتی که خداوند در آیات کتاب الهی به آن اشاره می کند نعمت حیات است که کسی اجازه تعرض به جان فرد دیگر و یا خود را ندارد.
وی طبق آیات قرآن خودکشی را گناه کبیره دانست و بیان داشت: با تفحص در آیات قرآن می فهمیم که خودکشی گناهی است که عذاب آن در قیامت ابدی است و کسی که به طور عمد خود را به قتل برساند آتش ابدی جهنم در انتظار او خواهد بود.
معاون تبلیغ حوزه های علمیه استان کرمانشاه به روایتی از پیامبر (ص) اشاره و خاطر نشان کرد: به واسطه رحمانیت، خداوند در روز قیامت هر گناهی را می بخشد جز گناه کسی که برای خدا شریک قائل است و کسی که به طور عمد جان خود را می گیرد.
محمدی فر به عوامل خودکشی در جوامع اشاره کرد و یادآور شد: ضعف ایمان و عقیده دینی، احساس پوچی و ضعف معنویت و اخلاق دینی، بیکاری و مشکلات خانوادگی از مهم ترین عوامل اقدام به خودکشی است.
وی در پایان افزود: با رصد آمار خودکشی، بیشترین خودکشی ها مربوط به خانواده هایی است که با اعتقادات دینی فاصله زیادی دارند که باید با تقویت اعتقادات دینی جلوی این آمار گرفته شود.







اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار