نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: تنها راه نجات امروز جامعه بشری روی آوردن به آموزه های اسلامی و قرآن کریم است.
کد خبر: ۲۹۲۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۳ 08 September 2016
آیت الله عباسعلی سلیمانی در آیین افتتاحیه سی ویکمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویی در دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هر چه وابستگی افراد به قرآن کریم این کتاب آسمانی بیشتر باشد اهتمام به رعایت موازین و دستورات این کتاب الهی جدی تر خواهد بود.
امام جمعه زاهدان گفت: آیات قرآن کریم را می توان راه رستگاری دنیا و آخرت ذکر کرد در این راستا عمل به آن ضروری است زیرا این کتاب آسمانی در تمام زمینه ها دستورات لازم را ارائه کرده است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تلاوت قرآن را مقدمه ای برای تدبر دراین کتاب آسمانی ذکر کرد و افزود: از آنجایی که این کتاب تنها نسخه نجات بشریت است باید تامل و تدبر در آیات آن بیش از ظواهر مورد توجه قرار گیرد.
آیت الله سلیمانی قاریان و حافظان قرآن کریم را از جمله گنجینه های ارزشمند در جامعه دانست.
وی با قدردانی از دانشگاه سیستان و بلوچستان در برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشجویان گفت: برگزاری این چنین برنامه های فرهنگی و مذهبی در دانشگاهها کمک قابل توجه ای به گسترش فرهنگ قرآنی در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان می کند.
امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان نیز در این مراسم با بیان اینکه قرآن کریم معجزه قرن است گفت: این کتاب آسمانی سند حقانیت رسول خدا(ص) و دین اسلام است.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی افزود: امروز کشورهای غربی به پیشرفت خود افتخار می کنند و ما به دین اسلام و قرآن کریم می بالیم زیرا به عنوان بالاترین سرمایه معنوی هم اینک در دست مسلمانان قرار دارد.
وی تصریح کرد: اگر در بین مسلمانان لغزشی وجود دارد این امر ناشی از فاصله گرفتن آنان از قرآن کریم است.
وی گفت: قرآن کریم به عنوان مهمترین سرمایه بشری مخالف توسعه نیست بلکه به عنوان یک هدایت گر کامل همه ابعاد مورد نیاز بشر در آن مورد توجه قرار گرفته است.
امام جمعه مسجد مکی زاهدان با اشاره به وحدت شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه امروز به برکت وجود مردم فهیم و با بصیرت و مسئولان دلسوز و روحانیت وحدت وصف نشدنی در استان موج می زند به طوری که مردم آن بدون وجود هیچ گونه مشکل مذهبی در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیز و دوستانه دارند و به بدخواهان اسلام و نظام اسلامی به ویژه گروههای تکفیری و تندرو اجازه عرض اندام و رخنه در صفوف متحد شیعه و سنی را نداده اند.
مولوی اسماعیل زهی شهر زاهدان را پایتخت وحدت مسلمانان ذکر کرد و افزود: مردم این شهر به برکت نظام جمهوری اسلامی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دارای بیشترین حافظان قرآن کریم در سیستان و بلوچستان هستند.
وی ابراز امیدوری کرد با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب توجه به قرآن روز به روز در بین اقشار مختلف جامعه گسترش یابد.
به گزارش ایرنا سی ویکمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویی از امروز/ چهارشنبه/ به مدت سه روز با حضور سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، جمعی از مسئولان استانی و دانشجویان دانشگاه های کشور در دانشگاه سیستان و بلوچستان آغازبکار کرد.
دانشگاه سیستان و بلوچستان به عنوان دانشگاه جامع و قطب علمی منطقه جنوب شرق کشور هم اینک دارای 13 دانشکده، 2 پردیس دانشگاهی است که در آن 70 گروه آموزشی در سه مقطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی در 415 رشته گرایش دانشجو می پذیرند.
194 هکتار گستره کل دانشگاه سیستان و بلوچستان بوده که زیر بنای مفید آن 185 هزار متر مربع است..
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار