معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران؛
یک کار اشتباه که در گذشته صورت گرفت این بود که اگر دانش‌آموزی حتی 10 درس را قبول نمی‌شد، می‌تواند به شاخه کار و دانش برود که با این روند، آموزش پرورش در حال حاضر فقط به بخوان، حفظ کن و امتحان بده خلاصه شده است و هیچ چیزی....
کد خبر: ۲۹۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳ 29 April 2015
اسفندیار نظری در چالوس با اشاره به این که آمار هدایت تحصیلی دانش‌آموزان نشان می‌دهد که 90 درصد آنان در شاخه‌های کار و دانش و فنی‌ و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند، به گفت: نقش خانواده‌ها و مشاوران در هدایت و انتخاب رشته تحصیلی دانش‌آموزان بسیار حیاتی است چرا که هدایت درست و صحیح می‌تواند سرنوشت روشنی را برای فرزند یک خانواده و متعاقب آن نیروی فعال و ماهر جامعه به ارمغان بیاورد.

به گزارش تابناک معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر این که آموزش و پرورش استان باید فضای آموزشی مدارس را به سمت و سوی رشته‌های مهارتی هدایت کند، افزود: دانش‌آموز باید متفکر و خلاق باشد تا بتوانیم به افق 1404 برسیم و در تصمیم گیری‌های خود باید رفتارهای علمی را دخالت دهیم و از تصمیمات احساسی پرهیز کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کنکور یا المپیاد، نمی‌تواند رشد عقلانی و خلاقیت دانش‌آموزان را برانگیزاند، تصریح کرد: یک کار اشتباه که در گذشته صورت گرفت این بود که اگر دانش‌آموزی حتی 10 درس را قبول نمی‌شد، می‌تواند به شاخه کار و دانش برود که با این روند، آموزش پرورش در حال حاضر فقط به بخوان، حفظ کن و امتحان بده خلاصه شده است و هیچ چیزی به دانش‌آموز یاد داده نمی‌شود و ملاک مدارس ما هم به چند درصدهای کنکور و المپیاد ختم شد.

 معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر این که نباید اجازه داد موسسات غیرمجاز وارد مدارس مازندران شوند، گفت: این گونه کارهای بی‌اساس و تست‌های رنگارنگ راه به جایی نبرده و هیچ تاثیری هم ندارد.

وی همچنین با اشاره به این که اجرای برنامه سنواتی حوزه معاونت آموزش متوسطه و با عنایت به این که پویایی آموزش به اجرای صحیح ارزشیابی وابسته می باشد خاطر نشان کرد: به منظور بررسی عملکرد شهرستان ها و مناطق در سال تحصیلی گذشته و ایجاد آمادگی در برگزاری امتحانات پایانی خرداد 94، گردهمایی آموزشی - توجیهی با حضور دکتر عمادی رییس محترم مرکز سنجش و دکتر حسینی ارسنجانی مشاور محترم معاون آموزش متوسطه وزارت برگزار می گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار