استاندار سیستان و بلوچستان بر ایجاد اردوگاه ملی فرهنگیان و دانش‌آموزان در سیستان و بلوچستان با هدف معرفی بیشتر این منطقه، تاکید کرد.
کد خبر: ۲۹۲۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۷ 07 September 2016

علی‌ اوسط هاشمی در مراسم دیدار وزیر آموزش و پرورش با فرهنگیان چابهار، کنارک و دشتیاری در تالار وحدت دانشگاه دریانوردی چابهار، اظهار کرد: این استان تا دو سال قبل فقط یک رشته علوم پایه داشت که با اخذ مجوز خرید خدمت و برنامه بوم برای بوم این مشکل را برطرف کردیم.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: پیش‌دبستانی در این استان که دو زبانه است بسیار الزامی به نظر می‌رسد و در کنار آن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز باید در حاشیه شهرها رفته و دانش‌آموزان این مناطق را زیر پوشش قرار دهد.

این مسؤول بیان کرد: کانون پرورش فکری باید در مناطقی حضور پیدا کند که کودکان در آنجا امکانات تفریحی و بازی ندارند و به خاک‌بازی مشغول هستند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اردوگاه ملی فرهنگیان و دانش‌آموزان در سیستان و بلوچستان یکی از خواسته‌های مردم و مسؤولان این استان است.

هاشمی گفت: سیستان و بلوچستان مقصد گردشگری ناشناخته برای گردشگران ایران و جهان است به همین دلیل با وجود تمام کمبود امکانات و هتل‌هایی که در این منطقه داریم با اتکا به ظرفیت مهمانوازی مردم این خطه، سال 96 را سال گردشگری سیستان و بلوچستان نامگذاری کرده‌ایم و در این میان نباید تمام نگاه‌ها معطوف به چابهار شود.

وی بیان کرد: باید با هدف معرفی مناطق مختلف استان همایش‌ها و برنامه‌های ملی در شهرستان‌های مختلف این منطقه برگزار شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نقش فرهنگیان فقط تعلیم نیست بلکه پرورش استعدادها است و یک معلم می‌تواند یک روستا را کانون گردشگری کند، افزود: امروز راه برون‌رفت از مشکلات، عزم جزم همه اقشار را می‌طلبد.

وی گفت: ما در سیستان و بلوچستان به عدالت نیروی انسانی در سمت‌ها رسیده‌ایم به طوری که در تعدادی از پست‌های کلیدی بانوان متناسب با توانمندی و شایستگی‌های خود سکاندار هستند.

هاشمی بر هوشمندسازی و توسعه و تجهیز مدارس این استان تاکید کرد و گفت: طرح توسعه روستایی از حیث آموزشی در شورای آموزش و پرورش باید پیگیری شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار