کد خبر: ۲۹۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷ 05 September 2016


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: سرزمین وحی محل اتحاد مسلمین بوده و یکی از اسرار حج آشنایی و شناخت مسلمانان از یکدیگر و باخبرشدن از اوضاع بلاد مسلمان نشین است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین روحی یزدی روز دوشنبه به مناسبت سالگرد فاجعه منا افزود: وهابیون با حمایت همه جانبه حکومت آل سعود دائما بر طبل تفرقه و جدایی می کوبند و خود و افکارشان را با کینه تمام برترین مسلمین و صاحب اندیشه می دانند.

وی ادامه داد: امروزه در هر کشور اسلامی که قتل و خون ریزی و نا امنی وجود دارد سرمنشاء آن بی تدبیری های نشأت گرفته از سیاست های پلید آمریکا و انگلیس و با حمایت آل سعود است که مسلمانان بلاد دیگر باید تاوان سیری و بد مستی های آل سعود را بپردازند که جای تاسف دارد.

روحی یزدی گفت: اکنون به برکت بیداری اسلامی، مسلمین و علمای مستقل و غیر وابسته به حکومت های متحجر نسبتاً به آگاهی رسیده اند تا جاییکه در کنفرانس چهارم شهریور ماه سال جاری اهل سنت در چچن ، سعودی ها را از اهل سنت ندانسته و در آن کنفرانس با موضوع ' اهل سنت چه کسانی هستند ' با حضور 200 عالم اهل سنت از بلاد اسلامی ، از مفتیان سلفی و وهابی سعودی و قطر برای شرکت در این کنفرانس دعوت نکردند و در بیانیه پایانی تاکید داشتند ' وهابیت و سلفیت باعث تفرقه در امت اسلامی و بدنامی اسلام شده است.

وی اضافه کرد: این اتفاق بسیار مبارک و مهم و نوید بخش از علائم حتمی و دقیق سقوط آل سعود است و بی تردید قتل و کشتار مردم مظلوم و زنان و کودکان یمنی ، عراقی، بحرینی، سوریه ای ، پاکستان ، افغانستان و نیز هزینه و حمایت برای اقدامات انتحاری در سایر کشور ها توسط آل سعود در بیداری علمای اسلامی و فراهم شدن سقوط آل سعود تاثیر به سزایی داشته و دارد.

روحی یزدی خاطرنشان کرد: مروری هرچند کوتاه و مختصر بر تاریخ سلطنت آل سعود دست پنهان در علل پیدایش این خاندان را آشکار می سازد و هر شخص در صورتیکه فقط به کارنامه حج آنان تامل کند به بدیهی ترین نتیجه ای که می رسد بی کفایتی آل سعود است.

وی ادامه داد: همه ساله وقوع حوادثی مانند آتش سوزی، تخریب پل ، انسداد تونل ، خفگی تعدادی از حاجیان و سرایت بیماری های واگیردار به دیگر حجاج از مواردی است که سند گویا بر بی کفایتی آل سعود دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز یادآورشد: روز ششم ذی الحجة سال 66 حجاج مظلوم ایرانی و غیر ایرانی در شهر مکه به دست آل سعود شهید و مجروح شدند و حتی حکومت آل سعود از مداوای مجروحین این حادثه با قساوت تمام مانع شدند.

وی گفت: سال گذشته دو حادثه مهم و ناشی از سقوط دکل جرثقیل و بسته شدن مسیر رمی جمرات در روز عید قربان منجر به کشته شدن هزاران حاجی و ناتمام ماندن حج آسیب دیدگان و عزادار شدن جهان اسلام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار