مدیر مرکز تخصصی شیعه‌شناسی خبر داد
مدیر مرکز تخصصی شیعه‌شناسی گفت: در طول 9 سال فعالیت مرکز تخصصی قم 305 شیعه پژوه مشغول به فعالیت شدند که 150 نفر آن‌ها فارغ التحصیل شدند و تعداد زیادی از آن‌ها مشغول تدریس، تحقیق و تبلیغ هستند.
کد خبر: ۲۹۰۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۴ 05 September 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی داعی‌نژاد یکشنبه‌شب در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدارس و مراکز تخصصی مورد اشراف آیت‌الله مکارم شیرازی که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به راه اندازی مرکز شیعه شناسی در سال 87 در قم اظهار کرد: این مرکز در سال 90 در کرج فعال شد و فعالیت‌های مناسبی را در زمینه شیعه شناسی آغاز کرد.

وی ادامه داد: در طول 9 سال فعالیت مرکز تخصصی قم 305 شیعه‌پژوه مشغول به فعالیت شدند که 150 نفر آن‌ها فارغ التحصیل شدند و تعداد زیادی از آن‌ها مشغول تدریس، تحقیق و تبلیغ هستند.

مدیر مرکز تخصصی شیعه‌شناسی افزود: مرکز کرج نیز در سه دوره‌ای که پذیرش داشتند 70 نفر اشتغال به تحصیل دارند و فعالیت‌های مورد توجه آنان در حوزه‌ها توسعه پیدا کرده است.

وی با اشاره به آماده سازی نخستین شماره مجله تخصصی شیعه شناسی افزود: همچنین تاکنون قریب به 40 نشست‌ علمی و اخلاقی را در دو شهر برگزار کرده‌ایم.

داعی‌نژاد با بیان اینکه کارگاه‌های متعدد برای آشنایی طلاب برای پژوهش و تحقیق برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکنون در هر دوره دو کارگاه در قم و کرج برگزار شده است.

وی تدوین دانشنامه شیعه شناسی را از دیگر فعالیت‌های مرکز تخصصی شیعه شناسی ذکر کرد و افزود: در این قالب 8 گروه مشغول به تحقیق هستند که برخی مقالات آن آماده انتشار است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار