رئيس سازمان برنامه و بودجه استان فارس از شكل‌گيري فرآيند تفويض اختيارات به استانداران به عنوان نمايندگان عالي دولت در استان‌ها با هدف سرعت بخشيدن به اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي خبر داد.
کد خبر: ۲۹۰۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰ 04 September 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا: ساسان تاجگردون يكشنبه 14 شهريور در اولین جلسه هم فکری و کارگاه آموزشی عوامل اجرایی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان فارس كه با حضور مسئولين دبیرخانه کمیته‌های اجرایی و اعضای گروه‌های کارشناسی ذیل کمیته‌ها برگزار شد، گفت: بدون شك در اجراي برخي برنامه‌ها و سياست‌ها، ايراداتي وجود دارد كه مي‌توان با تفويض اختيار به استان‌ها، اين نوع نگاه‌ها را در حوزه استاني ضمن اصلاح، توسعه داد و تقويت كرد.

وي با تاكيد بر اينكه هر رفتاري براي برون رفت از هر بخش اقتصادي، نيازمند تعيين وظايف و ابلاغ تكاليفي است، افزود: اكنون نزديك به 152 موضوع در هيئت دولت مصوب و بخشي از آن در حوزه استاني ابلاغ شده است. اما يك واقعيت انكارناپذيري كه در اين خصوص وجود دارد اين است كه يك استان به تنهايي نمي‌تواند براي عملياتي كردن و نجات اقتصاد در شرايط مختلف، نقش آفريني كند، بلكه بايد با تمام مملكت مشاركت و تعامل چند سويه وجود داشته باشد.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان فارس، بر ضرورت نقد منصفانه و تحليل كافي پروژه‌ها و پيشنهادهاي ارائه شده به منظور عملياتي شدن موضوعات مرتبط توسط دستگاه‌هاي اجرايي استان تاكيد و اضافه كرد: گروه‌هاي كارشناسي بايد رفتارهاي قانوني براي انجام اين اقدامات و ملزومات مورد نياز را در نظر گرفته و انجام كارها بايد به صورت عملياتي و روتين باشد.

تاجگردون در عين حال بر ضرورت تعيين و رعايت سه مشخصه وظايف، مسئوليت و خروجي كار، اصرار و خاطرنشان كرد: تلاش مي‌كنيم تا گروه‌هاي كارشناسي و وظايف و مسئوليت آن‌ها مشخص و خروجي كار نيز تعيين شده و از پرداختن به حاشيه‌ها جلوگيري شود.

رئيس سازمان برنامه و بودجه استان فارس، هدف اقتصاد مقاومتي را تقويت بخش دولتي ندانست و گفت: يكي از اهداف اقتصاد مقاومتي تقويت و فعال كردن بخش خصوصي و از بين بردن بروكراسي اداري است.

براساس اين گزارش، كارگاه آموزشي عوامل اجرايي ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان فارس مطالبي در سه بخش ارائه شد كه شامل رئوس مطالب و مولفه‌های کلیدی اقتصاد مقاومتی و تشريح 24 بند ابلاغی مقام معظم رهبری، تشریح ساختار اقصاد مقاومتی کشور، استان فارس و توضیح در مورد کمیته‌های اجرایی و گروه‌های کارشناسی ذیل کمیته‌ها و توضیح سامانه اطلاعاتی - عملیاتی دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان فارس بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار