مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: این نهاد از سال 92 تاکنون بیش از 155 میلیارد ریال تسهیلات کارگشایی به مددجویان این استان در راستای رفع مشکلان این قشر پرداخت کرده است.
کد خبر: ۲۸۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹ 31 August 2016
به نقل از روابط عمومی این اداره کل عباس اهرابی با بیان اینکه تسهیلات کارگشایی به منظور رفع مشکلات موردی مددجویان در مقاطع مختلف به صورت قرض الحسنه پرداخت می شود افزود: مددجویانی که به خاطر نیاز مالی و معیشتی با مشکلات مقطعی مواجه می شوند بعد از مراجعه به امداد در راستای مرتفع شدن مشکلات آن ها اقدام صورت می گیرد.
وی سقف تسهیلات کارگشایی ارایه شده به طور میانگین 15 میلیون ریال عنوان کرد.
وی به ارایه عملکردی از تسهیلات پرداختی کمیته امداد در سال های 92 تاکنون اشاره کرد و گفت: در سال 92 سه هزار وام به مبلغ 41 میلیارد ریال، سال 93بیش از چهار هزار و600 فقره وام به مبلغ 52 میلیارد ریال و در سال 94 نیز بیش از سه هزار و800 فقره تسهیلات به مبلغ 51 میلیارد ریال به مددجویان پرداخت شده است.
اهرابی گفت: در سه ماه سال جاری نیز 826 مورد وام کارگشایی با اعتبار بیش از 11 میلیارد ریال به مددجویان اعطا شده است.
وی پرداخت وام های کارگشایی را در زمینه های معیشتی، فرهنگی، تحصیلی و درمانی ذکر کرد و افزود: هم اکنون بیش از دوهزار نفر از مددجویان و نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد استان پشت نوبت دریافت وام کارگشایی هستند اما متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات در این حوزه هر روز بر تعداد متقاضیان افزوده شده و امیدواریم خیران در این زمینه وارد عمل شوند تا مشکل این مددجویان حل شود.
مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه این نهاد در تلاش است با مردمی کردن فعالیت های خود و توجه به توانمندسازی جامعه هدف نهایت خدمت را به نیازمندان ارایه دهد، افزود: کمیته امداد سعی دارد با گسترش فرهنگ خیر و احسان در جامعه و در عین حال جمع آوری کمک های مردمی خدمات شایسته ای را در جهت بهبود وضعیت اقتصادی محرومان ارایه دهد.
اهرابی افزود: ماهیانه بیش از 21میلیارد ریال کمک معیشت به مددجویان این استان پرداخت می شود.
وی بر لزوم توجه به امر توانمندسازی نیازمندان تاکید کرد و افزود: هدف از تشکیل این نهاد، توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تأمین خوداتکایی، تقویت و رشد ایمانی و اعتقادی نیازمندان و محرومان با ارائه خدمات اجتماعی، حمایتی، فرهنگی و معیشتی به آنان است.
وی اولویت اصلی کمیته امداد را حمایت و کمک به سالمندان، زنان سرپرست خانوار نیازمند و مناطق محروم عنوان کرد.
هم اکنون حدود 70 هزار نفر زیر پوشش این نهاد قرار دارند که افزون بر 21 هزار زن سرپرست خانوار و بیش از 35 هزار نفر نیز سالمندان بالای 60 سال هستند.
حدود 40 هزار نفر نیز از این نهاد به صورت موردی کمک دریافت می کنند.
خراسان شمالی 936 هزار نفر جمعیت دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار