مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی گفت: دستگاه ها برای تشویق مردم به استفاده از واحدهای مسکن مهر با فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز جذابیت ایجاد کنند.
کد خبر: ۲۸۷۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲ 29 August 2016
مجید اسدی فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران این استان با بیان اینکه مسکن مهر مشکلات فراوانی دارد گفت: همه دستگاه های مربوط و مسئول باید در مسکن مهر جذابیت ایجاد کنند تا مردم برای استفاده از این واحدهای اشتیاق پیدا کنند.
وی مشکل اصلی مسکن مهر را نبود زیر ساخت ها عنوان کرد و افزود: متاسفانه مسکن مهر در فاصله دورتر از شهر ساخته شد که هم اکنون هیچ چاره ای به جز استفاده از این واحد ها نداریم اما باید شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی، شرکت های خدمات رسان همچون آب، برق، گاز و سایر دستگاه ها در رفع مشکلات تلاش کنند.
وی افزود: همچنین واحدهای مسکن مهر نیاز به شعب بانک، مراکز بهداشتی، آموزشگاهی و سایر موارد دارد که تمامی دستگاه ها باید در این زمینه تلاش و اقدام جدی داشته باشند.
وی همچنین اظهار کرد: در خصوص استحکام نیز که برخی از واحدها از نظر دیوار بندی یا سایر موارد از استحکام لازم برخوردار نیستند باید اقداماتی در این راستا انجام شود.
وی افزود: در موضوع مسکن مهر در ارائه تسهیلات بانک مسکن از سیاست های بانک خارج شد و با وجود اشکالاتی که بانک گرفته بود تسهیلات در مراحل پی ریزی و با پیشرفت های فیزیکی متفاوت پرداخت شد.
وی با بیان اینکه ساخت واحدهای مسکن بر عهده بانک نبود افزود: هم اکنون باید دستگاه های مربوط مشکلات را رفع کنند.
اسدی فر با بیان اینکه در بخش مسکن مهر 64 درصد پیشرفت کاری داریم در خصوص میزان فروش اقساطی واحدهای ساخته شده طرح مسکن مهر از پایان مرداد ما تا تیرماه سال 95 گفت: به تعداد هفت هزار و شش واحد بیش از 317 میلیار ریال تسهیلات مسکن مهر پرداخت شد، در این مدت 26 هزار و 122 واحد به جز مسکن روستایی ساخته شده است.
وی افزود: در این مدت 16 هزار و 754 واحد تقسیط شده و 9 هزار و 368 واحد نیز در دست اقدام است.
مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش آمار تسهیلات پرداختی به تفکیک سال از پایان مرداد ماه 1392 تا تیرماه سال جاری نیز ارائه داد و گفت: در مجموع در این مدت دو هزار و 54 میلیارد و 188 میلیون ریال بوده است.
اسدی فر افزود: از سال 92 تا تیرماه امسال روند ارائه تسهلات افزایشی بوده است.
وی گفت: در این مدت 27 فقره تسهلات اشتغال زایی به مبلغ دو میلیارد و 990 میلیون ریال، یک هزار و 274 مورد فقره وام ازدواج به مبلغ 46 میلیارد و 210 میلیون ریال و 25 فقره تسهیلات بافت فرسوده به میزان 9 میلیارد و 600 میلیون ریال پرداخت شده است.
وی افزود: در زمینه بافت فرسوده 251 واحد به بانک مسکن به میزان 83 میلیارد ریال معرفی شده است که در حال پرداخت است.
مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی نیز در خصوص معوقه های این بانک بدون ذکر آمار گفت: میانگین شاخص وصول مطالبات نسبت به مطالبات تسهیلات در این استان 5.6 درصد است که این شاخص در سایر بانک ها به 12 و حتی 13 درصد نیز می رسد.
وی افزود: استان خراسان شمالی در شاخص وصول مطالبات نسبت به مطالبات تسهیلات با میانگین کشوری برابر است.
وی میزان تسهیلات بانک مسکن را 13 هزار میلیارد ریال عنوان کرد.
خراسان شمالی 936 هزار نفر جمعیت دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار