مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: حوادث ناشی از کار در پنج ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال 20 درصد در این استان افزایش یافت.
کد خبر: ۲۸۶۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲ 29 August 2016
دکتر بابک سلحشور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران این استان اظهار کرد: در این مدت 116 مورد حادثه کار در پزشکی قانونی این استان به ثبت رسیده که در مدت مشابه پارسال 92 مورد بوده است.
وی تعداد فوتی ها در حوادث کار در سال جاری را 6 مورد عنوان و تصریح کرد: از این نظر نسبت به پارسال 160 درصد کاهش داشته ایم.
وی گفت: پارسال در همین مدت در حوادث ناشی از کار 16 نفر جان خود را از دست داده بودند.
وی اظهار کرد: آمار حوادث ناشی از کار و فوتی ها که پزشکی قانونی استان اعلام می کند با آمار اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی متفاوت است چرا که آن اداره کل حوادثی را مورد بررسی قرار می دهد که بین کارگر و کارفرما و موضوع بیمه باشد.
مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی تعداد معاینات، آزمایشات، کمیسیون ها و سایر موارد در سال جاری را 12 هزار و 293 مورد عنوان کرد و افزود: نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد رشد داشته است.
سلحشور افزود: در این مدت تعداد فوتی هایی که مرگ های غیر طبیعی شمرده می شوند و به پزشکی قانونی ارجاع داده شده 241 مورد بوده است که از این نظر نسبت به پارسال سه درصد کاهش داشته ایم.
وی مرگ های غیر طبیعی را شامل مرگ ناشی از اعتیاد، خودکشی، مرگ در بازداشتگاه ها، زندان ها، قتل، مرگ در معابر عمومی و سایر موارد عنوان کرد.

***مصدومان ناشی از تصادف در خراسان شمالی 15 درصد رشد یافته است
سلحشور با بیان اینکه تعداد مصدومان ناشی از تصادف در این استان نسبت به مدت مشابه پارسال 15 درصد افزایش دارد گفت: امسال دو هزار و 13 مورد مصدوم ناشی از تصادف در این استان داشته ایم که این امر مستلزم اقدامات پیشگیرانه توسط دستگاه های مربوطه است.

*** مصدومان ناشی از نزاع و درگیری در خراسان شمالی 20 درصد افزایش یافت
وی با بیان اینکه مصدومان ناشی از نزاع و درگیریی ضرب و جرح در این استان نسبت به پارسال 20 درصد رشد یافته است گفت: امسال سه هزار و 502 نفر به علت نزاع و درگیری به این اداره کل مراجعه کرده اند.
مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: این امر نیز نیازمند اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه توسط دستگاه های مربوطه است که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد و راه کار هایی اندیشیده شود.
سلحشور افزود: در چهار ماه سال جاری در اثر تصادف در جاده های این استان 71 نفر جان خود را از دست داده اند که نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد کاهش یافته است.
وی اظهار کرد: اما فوت ناشی از تصادف درون شهری نسبت به مدت مشابه پارسال 32 درصد رشد یافته است.
وی افزود: در پنج ماه سال جاری فوتی های درون شهری 17 مورد بوده است که پارسال 11 نفر در اثر تصادف جان خود را از دست داده بودند که این امر نیز نیازمند اقدامات پیشگیرانه است.
سلحشور تعداد پروژه عمرانی در دست ساخت را پنج طرح عنوان کرد و افزود: طرح ساختمان پزشکی قانونی استان 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که 65 میلیارد ریال تاکنون هزینه شده است و برای تکمیل و تجهیز به 13 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی افزود: طرح فاروج، آشخانه و اسفراین نیز از محل مصوبات سفر رئیس جمهوری و رهبر معظم انقلاب به این استان اعتبار اختصاص یافت که تاکنون حدود 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: مرکز پزشکی قانونی شیروان نیز 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
استان 936هزار نفری خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی به مشهد مقدس واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار