مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت که هم اکنون برخی از مودیان حقیقی و حقوقی استان با طرح خود اظهاری مالیاتی از ارائه اطلاعات دقیق مالیاتی طفره می روند.
کد خبر: ۲۸۶۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶ 29 August 2016
به گزارش تابناک مازندران،  موسی قاسم پیشه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : ظرفیت مالیاتی مازندران 2 تا 2.5 برابر سهم پیش بینی شده کنونی بدون هرگونه افزایش در نرخ مالیاتی است .
 
وی ادامه داد : تحقیقات میدانی کارشناسان اقتصادی در مازندران ثابت کرده که ظرفیت مالیاتی ما در این خطه بدون نیاز به افزایش نرخ مالیات ها افزون بر30 هزار میلیارد ریال است و با این دریافتی تحرک اقتصادی استان بیش از پیش خواهد شد.
قاسم پیشه افزود : در سال جاری سهم مصوب مالیاتی برای مازندران افزون بر 14 هزار و 885 میلیارد ریال است که 20 درصد نسبت به سال پیش رشد دارد .
 
نماینده وزیراقتصاد و دارایی در مازندران گفت : با اجرای سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی در کشور در زمستان سال جاری ، جلوی بسیاری از فرار مالیاتی بخصوص فرار دانه درشت ها گرفته می شود.
** مالیات بر ارزش افزوده در جیب مودیان
مدیرکل امور اقتصادی و دارائی مازندران همچنین گفت که برخی از مودیان مالیاتی سهم دولت از مالیات بر ارزش افزوده را از مردم کسر می کنند ، اما واریزی به خزانه ندارد که این کار دستبرد زدن به بیت المال است.
 
قاسم پیشه افزود : برخی از این افراد به زعم خودشان بعضی کارهای عام المنفعه را از محل دریافت ارزش افزوده انجام می دهند تا به نوعی برای خودشان کلاه شرعی درست کنند.
وی ضمن پاداشت ارزش کار خیرینی که از اموالشان را برای کارهای عام المنفعه می بخشند، گفت : همه ما در جامعه قدردان این کارکردها هستیم، ولی برداشت از ارزش افزوده ای که مردم به عنوان سهم بیت المال پرداخت کرده اند و هزینه آن به جای واریز به خزانه دولت در کارهای عام المنفعه ، نمی تواند کار درستی باشد.
 
** افزایش 17 درصدی درآمد عمومی
دبیر ستاد درآمد استان مازندران افزود : در چهارماهه سال جاری سه هزار و 960 میلیارد ریال درآمد عمومی در این خطه شمال کشور وصول شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 17 درصد رشد داشته است.
قاسم پیشه سهم درآمد عمومی مصوب این استان را در سال جاری حدود 14 هزار و 855 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : سهم استان در سال گذشته 12 هزار و 668 میلیارد ریال بود.
وی ادامه داد : سهم درآمد عمومی مازندران شامل درآمد مالیاتی و سایر درآمدها در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد بیشتر محاسبه شد.
 
** سامانه الکترونیک سد فرار مالیاتی
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران تاکید کرد که با فعال شدن سامانه الکترونیکی مودیان مالیاتی و شفاف سازی کارکردها ، میزان درآمدهای این استان می تواند تا 2 برابر درآمد فعلی افزایش یابد.
 
براساس آمار در سال حدود 180 هزار فقره خوداظهاری مالیاتی در مازندران وصول می شود و افزون بر 86 درصد از درآمد مازندران را درآمدهای مالیاتی تشکیل می دهد.
 
ایرنا
برچسب ها: فرار مالیاتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار