معاون امور عمرانی استانداری ایلام گفت:باشناسایی نقاط حادثه خیز دراستان ورفع این نقاط شاخص تصادفات در استان کاهش پیدا خواهدکرد.
کد خبر: ۲۸۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰ 28 August 2016
معاون امور عمرانی استانداری ایلام گفت:باشناسایی نقاط حادثه خیز دراستان ورفع این نقاط شاخص تصادفات در استان کاهش پیدا خواهدکرد.
 

به گزارش تابناک ایلام؛شاپور پولادی  اظهار داشت: در بخش حمل و نقل جاده‌ای 3 برنامه در دستور کار معاونت امور عمرانی استانداری ایلام قرار دارد.

شاپور پولادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: در بخش حمل و نقل جاده‌ای 3 برنامه در دستور کار معاونت امور عمرانی استانداری ایلام قرار دارد.

وی گفت: یک سری برنامه‌ها کوتاه مدت است یک سری میان مدت و یک سری از برنامه‌ها به صورت برنامه‌های بلند مدت در حوزه راه‌سازی ایلام پیش‌بینی شده است.

معاون امور عمرانی استانداری ایلام ادامه داد: در بحث کوتاه مدت ایمن سازی و نصب علائم ایمنی راه‌های مواصلاتی با اولویت راه‌های شریانی و راه‌های اصلی استان و یک سری اقداماتی که باعث می‌شود از نظر ضریب ایمنی ما ضریب سفر را بالا ببریم در دستور کار قرار دارد.

این مسؤول اضافه کرد: در بحث میان مدت حذف نقاط حادثه خیز نیز به عنوان یک اولویت پیگیری می‌شود که به استناد دستورالعمل‌های موجود یک کمیته 3 نفره از پلیس راه‌، راه و شهرسازی، سازمان حمل و نقل پایانه‌ها در این راستا در تلاش هستند.

پولادی تصریح کرد: این کمیته براساس آمار تصادفاتی که در یک نقطه در طول سه سال گذشته روی داده آن نقاط را حادثه‌خیز معرفی می‌کنند. برنامه میان مدت دیگر ما این است با اولویت‌بندی نقاط حادثه خیز استان را برطرف کنیم که شاخص تصادفات در استان کاهش پیدا کند.

معاون امور عمرانی استانداری ایلام گفت: ظرف 5 ماه سال 95 نسبت به معادل سال 94 شاخص تصادفات جاده‌های استان به شدت کاهش پیدا کرده است که ناشی از اقدامات خوب و بازدارنده‌ای بود که در سطح استان انجام شده است.

وی ادامه داد: در بحث بلند مدت هم احداث وریانت‌ها و ارتقاء مشخصات فنی کل محورهای استان در دستور کار است و راه‌های فرعی به راه اصلی، راه اصلی به بزرگراه و اگر هم بزرگراهی داشته باشیم به آزادراه تبدیل شود.

این مسؤول اضافه کرد: اقدامات و پیگیری‌های خوبی ظرف این چند سال گذشته در استان ایلام در حوزه راه‌ها انجام شده و استاندار ایلام نیز جلسات مختلفی با وزیر راه و شهرسازی داشته و مسؤولین در تراز ملی هم در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، راه و شهرسازی و سایر مسؤولین بازدیدهای از طرح‌های راه‌سازی ایلام داشته‌اند.

پولادی تصریح کرد: راه‌های استان به خصوص محور اصلی از اسلام آباد به سمت ایوان، ایلام و مهران، دهلران و اندیمشک و همچنین از مسیر کرمانشاه، حمیل، ایلام، مهران، دهلران، اندیمشک، محورایلام- دره‌شهر، پل دختر به عنوان یک اولویت‌های اصلی تعریف شده است و بحث تردد زائرین عتبات عالیات به عنوان فرصتی از آن بهره‌مند شده‌ایم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار