‌وزیر آموزش و پرورش دستاوردهای دولت تدبیر و امید را تشریح کرد.
کد خبر: ۲۸۴۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳ 26 August 2016
دکتر علی‌اصغر فانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ایلام در جمع نمازگزاران اظهار کرد: دولت تدبیر و امید که به تعبیر شایسته‌ رییس جمهور دولت پاکدستان و راستگویان است، در عرصه‌های مختلف توفیقات خوبی را کسب کرده است. در عرصه سیاست خارجی مذاکرات هسته‌ای و برجام دستاوردهای خوبی داشت که یکی از آن‌ها زدودن اسلام هراسی و ایران‌هراسی در نظام بین‌الملل و به رسمیت شناخته شدن صنعت هسته‌ای برای ایران اسلامی و لغو قطعنامه‌های به ناحق تصویب شده بود.

وی ادامه داد: برکت دیگر  مذاکرات این است که امروز نظام بین‌الملل به این نتیجه رسیده که حضور ایران برای حل منازعات بین‌المللی ضروری است و بدون حضور ایران تفاهمی صورت نمی‌گیرد که توفیقی بزرگ است.

فانی با بیان اینکه در سال‌های ۹۱ و ۹۲ تورم بالای ۴۰ درصدی داشتیم و کشور از رکود تورمی رنج می‌برد، تصریح کرد: تورم ۴۰ درصدی قبل از دولت تدبیر و امید امروز تک‌رقمی شده و بازار ثبات پیدا کرده و رشد اقتصادی بیشتر از چهار درصد را شاهد هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دولت یازدهم با رهنمودهای مقام معظم رهبری و به کارگیری اصول اقتصاد مقاومتی این توفیق را پیدا کرده تا تورم را مهار کند، گفت: رشد قیمت‌ها مهار و آرامش نسبی در بخش اقتصاد حاکم است، اما همچنان نیازمند تلاش و کوشش بیشتر هستیم.

فانی ادامه داد: تا پایان امسال رشد اقتصادی به پنج درصد و تا سال ۱۳۹۹ یعنی پایان برنامه ششم اقتصاد ایران به رشد هشت درصد خواهد رسید و امروز اشتغال جوانان بستگی به رشد اقتصادی کشور دارد که شرایط نوید آینده‌ای بهتر را می‌دهد.

وی گفت: در بخش سلامت اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و پرداخت بخشی از هزینه‌های درمان از برکات این طرح بزرگ طرح تحول نظام سلامت است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شرایط برای آغاز سال تحصیلی فراهم است، گفت: امسال ۱۳ میلیون دانش‌آموز در بیش از ۱۰۵ هزار مدرسه در ۷۵۰ منطقه آموزشی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و ۱۳۰ میلیون جلد کتاب نیز چاپ شده است.

فانی عدالت آموزشی را از نکات مورد توجه در نظام آموزشی دانست و گفت: در سال تحصیلی گذشته ۱۱۰ مدرسه در ایران فقط یک دانش‌آموز داشته‌اند و ۱۵۰۰ مدرسه با کمتر از پنج دانش‌آموز فعالیت کرده‌اند و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز متوسطه‌ اول و دوم در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند.

وی گفت: در سال ۱۳۹۴، ۱میلیون و ۵۸۰ هزار متر مربع مدرسه ساخته شد و همچنان در این زمینه با کمبود مواجه هستیم که خیرین ۸۰۰ میلیارد تومان در این زمینه کمک کرده‌اند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار