رییس بهزیستی شهر تهران گفت:150 هزار و 476 کودک سال گذشته در طرح پیشگیری از تنبلی چشم توسط این سازمان معاینه شدند.
کد خبر: ۲۸۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲ 27 April 2015
مصطفی سراج در گفت و گو با ایرنا افزود: نزدیک به 433مهد در تهران داریم که در ابعاد مختلف فعالیت می کنند و آموزش های دینی و مهارت افزایی را در اختیار کودکان قرار می دهند.

وی با بیان اینکه مهمترین رویکرد بهزیستی در آموزش مهدها توجه به آموزش های دینی است گفت: یکسان سازی محتوای آموزشی همگام با کل کشور در شهر تهران اجرا شد.

سراج افزود: افزایش پایگاه های بهزیستی در سطح شهر در سال گذشته انجام شد و در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت و این پایگاه ها بیش از یک هزار و 500بسته توانمند سازی در اختیار مراجعه کنندگان قرار دادند.

رییس بهزیستی شهر تهران گفت: 11 هزار و 832 نفر در طرح پیشگیری از تنبلی چشم که در سال گذشته انجام شده بود به دلیل مشکوک بودن در زمینه مبتلا بودن به انواع بیماری ها به مراکز مربوط هدایت شدند.

وی با اشاره به اجرای طرح غربالگری تست شنوایی بین نوزادان و شیرخواران در بهزیستی تهران افزود: سال گذشته 34 هزار و 445 نفر با دستگاه های مختلف تست شنوایی شدند افرادی که نیاز بود مجدد مورد ارزیابی قرارگیرند شش هزار898 کودک بودند که به مراکز تخصصی فرستاده شدند.

رییس بهزیستی شهرتهران تعداد نوزادان غربال شده در این طرح را 31 هزار و 834 نفر عنوان کرد و تصریح کرد: در طرح پیشگیری از معلولیت ها، آموزش به والدین و مسوولان مدارس در اکثر نقاط تهران انجام شده است.

وی گفت: سال گذشته 30 هزار و 453 نفر از نوآموزان و دانش آموزان آموزش مهارت زندگی دیدند.

سراج از ارائه آموزش های پیش از ازدواج به خانواده ها برای بیش از 12 هزار نفر در سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: درحوزه پیشگیری که اولویت برنامه های سازمان است برنامه های متعددی داریم که اجرا خواهیم کرد. 

رییس بهزیستی تهران گفت: 75 مرکز درمان و بازتوانی وابسته به مواد در تهران داریم که بیش از هشت هزار نفر سال گذشته از این مراکز خدمت دریافت کردند.

وی با بیان اینکه 47 مرکز اقامتی بهبودی یا کمپ ها در تهران داریم تصریح کرد: بیش از شش هزار نفر از این مراکز خدمات مورد نیاز خود را دریافت کردند.

سراج تاکید کرد: رویکرد بهزیستی در بحث پیشگیری رفتن به سمت توانمند سازی و جامعه پذیری است چرا که پذیرش جامعه به درمان جامعه هدف کمک شایانی می کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار