معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) ایلام گفت:مداحان به واسطه ارتباط با اهل بیت و حضور در بین اقشار مردم وظایف سنگین و خطیری بر عهده دارند و باید با ظرایف مداحی، بر خطرات موجود در مسیر فعالیت خود اشراف داشته باشند.
کد خبر: ۲۸۴۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰ 25 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ جمال شاه کرمی روز پنجشنبه در همایش استانی مداحان و شاعران اهل بیت(ع) با عنوان قتیل العبرات اظهار کرد: ایجاد بی ثباتی سخت افزاری چون جنگ و تربیت گروه های تکفیری و نفوذ در قالب جنگ نرم از راهبردهای دشمن علیه نظام اسلامی است.
 
وی افزود: هر چند در برخی موارد نفوذ جنگ نرم در حوزه فرهنگی با موفقیت هایی برای دشمن همراه بود اما روند تحرکات پیدا و پنهان آنها توسط مسئولان امنیتی در حال رصد است.
 
سرهنگ شاه کرمی با بیان اینکه ما مسائل مربوط به امنیت اربعین را در حال مدیریت کردن هستیم، یادآور شد: دشمنان برای دستیابی به اهداف خود با استفاده از همه ابزارها و شیوه های مختلف هستند و ما نیز باید در مقابل دسایس آنها هوشیار باشیم.
 
وی تاکید کرد: نفوذ و جذب حتی یک نفر از نیروها یا ارکان انقلاب برای دشمن موفقیت بزرگی است و در این میان نفوذ در بین مداحان و قاریان و جذب آنها از کانون های توجه دشمنان است.
 
وی گفت: مداحان به واسطه ارتباط با اهل بیت و حضور در بین اقشار مردم وظایف سنگین و خطیری بر عهده دارند و باید با ظرایف مداحی، بر خطرات موجود در مسیر فعالیت خود اشراف داشته باشند.
 
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام هم در این همایش گفت: مداحی از ابزارهای توسعه و اشاعه مبانی دین مقدس اسلام است و مداحی اهل بیت(ع) در راس همه این ابزارها قرار دارد که باید مداحان به ارزش جایگاه خود واقف باشند.
 
حجت الاسلام حشمت الله رستمی افزود: مداحان و روحانیون پیشانی و تریبون اصلی ترویج دین اسلام هستند و دیدار همه ساله و اختصاصی و ویژه رهبری با مداحان بیانگر اهمیت جایگاه و شان این قشر است.
 
وی به مداحان توصیه کرد برای توفیق در کار خود به فاکتورهایی چون مطالعه، تحقیق، قرآن، تاریخ، روایات و احادیث آشنا و آگاهی داشته باشند.
 
حجت الاسلام رستمی یادآور شد: مداحی و مرثیه سرایی باید با علم و نوآوری و رعایت عرف دینی همراه باشد تا مردم بیشتر جذب شوند البته برنامه اصلی دشمن ایجاد جدایی بین مردم با مداحان، روحانیون و مسجد است.
 
وی با بیان اینکه مداحان وظیفه خطیری بر عهده دارند، گفت: این قشر باید با تقویت شعرهای آیینی و محتوای اشعار و نیز بهره گیری از بیان و صوت خوب و گیرا ضمن رعایت حال عمومی مردم معنویت درمانی را در جامعه اشاعه دهند.
 
این همایش در سالن اجتماعات هتل زاگرس و با حضور جانشین کانون مداحان کشور و جمع زیادی از مداحان استان ایلام برگزار شد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار