مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت:اکنون 100 درصد مدارس دوره پیش دبستانی این استان به بخش خصوصی واگذار شده و استان ایلام در زمینه توسعه مراکز پیش دبستانی رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۲۸۳۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ 24 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛علی بیرانوند اظهار کرد: یکی از موارد این سند استقرار نظام آموزشی 3 - 3 - 6 در مدارس بود که اجرا و عملیاتی کردن آن نقش مهمی در ارتقای وضعیت آموزشی داشته است.

وی تدوین برنامه درس ملی را از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم اعلام کرد و افزود: در اجرای این طرح تمامی کتاب های آموزشی از اول ابتدایی تا سال اول دوره متوسطه دوم بصورت کامل تغییر کرده است.

بیرانوند تاکید کرد: اکنون بسته آموزشی شامل کتاب های درسی و نرم افزارهای آموزشی بین دانش آموزان توزیع می شود و از مشارکت اولیا در آموزش دروس استفاده و رویکرد آموزشی مدارس نیز از نمره محور به توصیفی اصلاح شده است.

وی یادآور شد: در سه سال گذشته ساماندهی بنیادی در حوزه نیروی انسانی این سازمان انجام شده بطوری که به منظور ارتقای کیفیت آموزشی 99 درصد معلمان جذب شده از دانشگاه فرهنگیان و یک درصد از سایر مراکز آموزش عالی بوده است.

وی به توسعه مشارکت های مردمی در این سازمان اشاره کرد و گفت: توسعه فعالیت مدارس مشارکتی و غیر دولتی و همچنین مشارکت مردم در امر مدرسه سازی در این مدت شیب تندی داشته و رغبت و انگیزه مردم در ساخت فضاهای آموزشی بیشتر شده است.

بیرانوند اضافه کرد: اکنون 100 درصد مدارس دوره پیش دبستانی این استان به بخش خصوصی واگذار شده و استان ایلام در زمینه توسعه مراکز پیش دبستانی رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل آموزش و پرورش ایلام به وضعیت حقوقی و مطالبات فرهنگیان این استان در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: در این مدت حقوق فرهنگیان بطور متوسط 80 درصد افزایش یافته و بخش زیادی از مطالبات نیز پرداخت و بخشی از آن هنوز پرداخت نشده است.

به گفته وی، روند ساخت و ساز و تجهیزات مدارس در دولت تدبیر و امید جهش زیادی داشته و با وجود تحریم ها، اعتبارهای این بخش رشد سه برابری در مقایسه با مدت مشابه در دولت گذشته داشته است.

بیرانوند به راه اندازی پژوهشگاه تحقیقات آموزش و پرورش استان ایلام هم اشاره کرد و افزود: این مرکز تحقیقاتی در دولت تدبیر و امید با هدف انجام طرح های پژوهشی در زمینه مشکلات حوزه آموزش و پرورش توسط فرهنگیان و یا سایر افراد راه اندازی شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش ایلام یادآور شد: پژوهش سراهای دانش آموزی نیز در این دولت در مقاطع ابتدایی و متوسطه با مشارکت وزارتخانه در تمامی 14 منطقه آموزشی استان ایلام راه اندازی و جایگزین آزمایشگاه های مدارس شد.

وی همچنین به ایجاد آزمایشگاه فناوری نانو ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه در مرکز استان اشاره و تاکید کرد: این آزمایشگاه در مرکز استان راه اندازی شده و در آینده در سایر شهرستان ها نیز راه اندازی خواهد شد.

به گفته وی، برگزاری المپیادهای علمی دانش آموزی نیز در سه سال اخیر با هدف شناسایی استعدادهای علمی دانش آموزان بصورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و دانش آموزان ایلامی موفق به کسب مقام های مختلف کشوری شده اند.

100 هزار دانش آموز در استان ایلام در سال تحصیلی گذشته به تحصیل در مقاطع مختلف اشتغال داشتند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار