مدیرکل اداره ورزش وجوانان ایلام؛
مدیرکل اداره ورزش وجوانان ایلام گفت:جوانان تحصیلکرده و متخصص در رشته های مختلف وارد عمل شوند و اساس امور را در دست گیرند و در چارچوب قانون، جوانان عضو این تشکلها را به تلاش و فعالیت تشویق کنند .
کد خبر: ۲۸۲۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲ 22 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛بهروز حیدرزاده روز دوشنبه درنشست کارشناسان امور جوانان ادارات ورزش و جوانان شهرستانهای تابعه اظهار کرد: یکی از وظایف عمده و مهم حوزه جوانان مشارکت های اجتماعی است و این امر از طریق ترویج و حمایت از سازمان های مردم نهاد جوانان صورت می گیرد.

وی افزود: سمن ها مناسبت ترین راه برای مردمی کردن امور هستند و امروزه دنیا به این نتیجه رسیده است که برای رسیدن به توسعه باید اجرای امور جامعه به دست مردم سپرده شود بنابراین بهره مندی از پتانسل های سمن ها یک فرصت طلایی برای جامعه ایجاد می کند .

حیدرزاده یادآور شد: جوانان تحصیلکرده و متخصص در رشته های مختلف وارد عمل شوند و اساس امور را در دست گیرند و در چارچوب قانون، جوانان عضو این تشکلها را به تلاش و فعالیت تشویق کنند .

وی ادامه داد : مسئولیت دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان در استان و شهرستان ها نیز مسئولیت دیگری است که به مجموعه ورزش و جوانان محول شده و باید در این راستا با جدیت پیگیر مطالبات به حق جوانان بود و توجه فرمانداران را به حوزه جوانان و رسیدگی به امور آنان جلب کرد .

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان نیز در این نشست گفت: بهره مندی از ظرفیت جوانان برای تشکیل سازمان های مردم نهاد نیاز امروز جامعه است و در تمام شهرستان ها نسبت به شناسایی جوانان نمونه و فعال در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی ، علمی و غیره مورد توجه قرار گیرد و این افراد را به تاسیس سازمان مردم نهاد جوانان تشویق تا با ایجاد سمن های منسجم و تخصصی بتوانیم گامی جهت خدمت به استان فراهم کنیم.

محمدرضا تردست افزود : در خصوص دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان علاوه بر اهتمام به تشکیل جلسات و پیگیری مصوبات در شهرستان ها نسبت به تشکیل کمیته های تخصصی ستاد و تعامل مثبت و سازنده با نهادهای عضو ستاد ساماندهی عنایت ویژه داشته تا بتوانیم زمینه ساز ایجاد یک همبستگی جهت رفع مشکلات جوانان استان در تمام شهر ها و روستاها باشیم.

وی یکی دیگر از موضوعات مورد توجه در جامعه امروز را بحث ازدواج جوانان اعلام کرد وگفت: سلامت اخلاقی و اجتماعی جامعه به ازدواج بستگی دارد و با توجه به مطالعات انجام شده

یکی از دلایل بروز مشکلات برای جوانان در آستانه ازدواج و زوج های جوان عدم ارائه آموزش های لازم به آنهاست که باید برنامه ریزی و از ظرفیت کارشناسان در این زمینه استفاده کرد.

معاون فرهنگی و امور جوانان در پایان به برنامه های هفته ازدواج در سال جاری اشاره کرد و افزود: شیوه نامه اجرای برنامه های هفته ازدواج پس از تدوین به همه شهرستان ها ابلاغ و چارچوب کار در این شیوه نامه به تفصیل توضیح داده شده است.

نشست کارشناسان امور جوانان ادارات ورزش و جوانان شهرستانهای تابعه با حضور مدیر کل و معاون فرهنگی و امور جوانان این اداره کل در محل فرهنگسرای جوان شهر ایلام برگزار شد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار