معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام عنوان کرد؛
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:پرداخت نکردن مطالبات پزشکان و مراکز درمانی دانشگاهی از سوی موسسه های بیمه گر دولتی و خصوصی از مهم ترین مشکل ها و چالش هایی است که پزشکان ایلامی با آن مواجه هستند.
کد خبر: ۲۸۲۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳ 22 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛دکتر عبدالنور کرد جمشیدی اظهار کرد: پرداخت نکردن مطالبات پزشکان و مراکز درمانی دانشگاهی از سوی موسسه های بیمه گر دولتی و خصوصی از مهم ترین مشکل ها و چالش هایی است که پزشکان ایلامی با آن مواجه هستند که طبق قانون در طرح تحول سلامت موسسه های بیمه گر باید در مدت یک یا حداکثر 2 ماه مطالبه های بیمارستان های دولتی را پرداخت کنند اما در استان ایلام بعد از گذشت 9ماه پرداخت این مطالبه ها صورت نگرفته است.

وی یادآور شد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام بیش از 400 میلیارد ریال از بیمه ها مطالبه دارد که بخشی از آن به عنوان کارانه به پزشکان تعلق می گیرد که به علت عدم پرداخت این مطالبه ها مراکز درمانی دانشگاهی و پزشکان را با مشکل مواجه ساخته است، چرا که بسیاری از این افراد تنها در بیمارستان های دولتی شاغل هستند و منبع درآمد آنها نیز از همین محل تامین می شود.

کرد جمشیدی تاکید کرد: برخی از این پزشکان از استان های دیگر در قالب طرح تحول سلامت به استان ایلام برای خدمات رسانی به بیماران اعزام شده اند که با توجه به شرایط جغرافیایی، اقلیمی و اجتماعی استان ایلام هزینه های سختی کار به آنها تعلق نمی گیرد و تنها منبع درآمد این پزشکان حقوق ماهیانه آنها است که در مقابل زحماتشان این دریافتی بسیار اندک است.

وی گفت: با پرداخت نشدن مطالبه ها از سوی بیمه گران به تدریج موجب کاهش انگیزه در پزشکان می شود، در حالیکه هدف غایی و اصلی این قشر خدمات رسانی با کیفیت به بیماران و مراجعه کنندگان است، اما مواجه شدن با مشکلات مالی انگیزه کار در پزشکان را کم می کند و موسسه های بیمه گر باید نسبت به پرداخت مطالبه های دانشگاه اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه از ابتدای ایجاد طرح تحول سلامت بیش از 2 هزار میلیارد ریال تجهیزات همچون سی تی اسکن، ام آرای، و... برای استان خریداری و جانمایی شده است، تاکید کرد: در این مدت استان ایلام از نظر تجهیزات و مراکز پزشکی با یک انقلاب مواجه شده است اما با این وجود بازهم پزشکان استان نیازمند به کارگیری و استفاده از تجهیزات و امکانات بیشتری هستند .

یکم شهریور به مناسبت سالروز ولادت پزشک و حکیم حاذق ایرانی شیخ الرئیس ابوعلی سینا، به نام روز پزشک و به منظور تکریم و تجلیل از این قشر نامگذاری شده است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار