پشتیبانی هیات رئیسه سپاه کربلا، همکاری و هماهنگی دیگر سازمان‌های اقشاری بسیج استان موجب شد تا این موفقیت برای مازندران به دست آید.
کد خبر: ۲۸۱۳۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲ 20 August 2016
 به گزارش تابناک مازندران، مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران گفت: از سال 87 تاکنون 1200 طرح پژوهشی در بسیج علمی مازندران حمایت مادی شدند.
 
محمدهادی موذن در گفت وگو یی تصریح کرد:  سازمان علمی، پژوهشی و فناوری مازندران در جشنواره مالک اشتر توانست تنها نماینده برتر اقشار بسیج استان و رتبه برتر در میان سازمان‌های بسیج علمی کشور را به دست آورد.
 
وی با بیان اینکه رمز موفقیت هر انسانی اتکا به خداوند است، اظهار کرد: پشتیبانی هیات رئیسه سپاه کربلا، همکاری و هماهنگی دیگر سازمان‌های اقشاری بسیج استان موجب شد تا این موفقیت برای مازندران به دست آید.
 
وی با بیان اینکه جشنواره مالک اشتر در سطح ستاد کل سپاه پاسداران برگزار شد، تصریح کرد: در این جشنواره رده‌های برتر و سازمان‌های موفق در سپاه‌های استانی انتخاب می‌شوند که مازندران چهار نماینده برتر در این جشنواره داشت.
 
وی افزود: سازمان علمی، پژوهشی و فناوری مازندران تنها نهاد اقشاری بسیج استان بود که توانست رتبه برتر را برای استان به دست آورد.
 
مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران با اشاره به عملکرد سازمان علمی، پژوهشی و فناوری مازندران گفت: تشکیل خانه نخبگان، ایجاد مرکز هدایت و حمایت از طرح های ابتکاری، آموزش و پژوهش طرح های اقتصاد مقاومتی، جذب بیش از هزار عضو، حمایت مالی و معنوی از نخبگان و مخترعان، مدیریت پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیج بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته سازمان علمی، پژوهشی و فناوری مازندران تا به امروز بوده است.
 
موذن درباره کارگروه های تخصصی بسیج علمی مازندران خاطرنشان کرد: 18 کارگروه تخصصی را در قالب 9 کارگروه تلفیق کردیم که پنج گروه در خانه نخبگان و چهار گروه در مرکز هدایت قرار گرفت که ایجاد مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات تجربی در دستور کار قرار دارد.
 
وی درباره حمایت‌های مالی سازمان علمی، پژوهشی و فناوری مازندران گفت: دو نوع حمایت به صورت مالی و معنوی از مخترعان و مبتکران انجام می‌دهیم و در بخش مالی از یک میلیون تا 25 میلیون تومان امکان حمایت از طرح ها وجود دارد.
 
مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران افزود: طرح های حمایتی تا سقف پنج میلیون تومان در مازندران داوری شده و طرح‌های حمایتی تا سقف 25 میلیون تومان پس از داوری در مازندران به تهران ارسال می‌شود که در صورت تایید به افراد متقاضی پرداخت می‌شود.
 
وی در مورد اولویت‌های پژوهشی سازمان علمی، پژوهشی و فناوری مازندران اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان، بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، مکانیک، شیمی، کشاورزی و ماشین آلات کشاورزی به شرط تولید محصول از اولویت‌های پژوهشی است.
 
موذن خاطرنشان کرد: معرفی نخبگان به صداو سیما، معرفی به شرکت های تولیدکننده، مشاوره برای ثبت اختراع و تجاری سازی محصول و حضور در نمایشگاه های بسیج علمی استان از حمایت های معنوی این نهاد است.
 
مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران تعداد حمایت‌های معنوی بسیج علمی استان را بیش از 3 هزار مورد دانست و گفت: از ابتدای تشکیل سازمان بسیج علمی در سال 87 تا به الان بیش از هزار و 200 مورد حمایت مالی از طرح های علمی در مازندران صورت گرفته است.
 
وی خاطرنشان کرد: اقتصاد دانش بنیان در راستای اقتصاد مقاومتی بسیار گسترده است و فعالیت‌های زیادی را به خود معطوف کرده است، فعالیت در مشاغل اقتصاد مقاومتی سخت است اما هزینه پائین و سود فراوانی بهمراه دارد.
 
ایسنا
برچسب ها: بسیج علمی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار