مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران از آغاز فاز سوم احیای دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: این فاز با تأکید بر مشارکت مردمی به مدت یک سال و 4 ماه انجام خواهد شد و 90 روستا تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۲۸۰۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹ 19 August 2016
محسن سلیمانی گفت: فاز سوم پروژه مشترکی که بین دولت ایران و ژاپن بود در مورد الگوسازی مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه آغاز شده است.

وی ادامه داد: در این فاز از تمام شرکت‌های فنی مهندسی و تعاونی‌های محلی که در منطقه هستند دعوت شده است، همچنین با حضور سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل محیط زیست طی مراسمی فاز سوم این کار را آغاز کردیم، تعداد روستاهایی که در این فاز تحت پوشش قرار می‌گیرند به 90 روستا می‌رسد.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران اظهار داشت: امیدواریم با انجام این کار الگوی مناسبی از شکل درگیری مردم در احیای دریاچه ارومیه را ارائه کنیم و به دنبال آن تغییر شیوه مدیریت و همکاری دولت با مردم و مردم با بخش خصوصی را ارائه دهیم.

سلیمانی گفت: مدت زمان اجرای این فاز یک سال و 4 ماه تعریف شده است که در این مدت بر استقرار الگوهای کشاورزی پایدار، صرفه جویی در مصرف آب و مشخص شدن میزان استفاده از آب در هر مزرعه تأکید شده است.

وی گفت: برای کل این پروژه یک میلیون دلار دولت ژاپن کمک مالی انجام داده است و همین مقدار نیز خودمان از طریق زیرساخت‌ها در اختیار اجرای این طرح خواهیم گذاشت.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار