مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین گفت: طی سه ماه نخست سال جاری جذب حامیان در طرح اکرام ایتام نسبت به سه ماه سال گذشته 9 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۲۷۹۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 17 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، هدایت‌الله صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی استان قزوین با هدف کمک‌رسانی به مددجویان و نیازمندان تشکیل شده و در راستای کمک به آن‌ها اجرای برنامه‌های مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی به نیابت از ولی‌فقیه، کمک‌رسانی و رسیدگی به محرومان و نیازمندان را بر عهده گرفته است و کمک‌های خیران را به یتیمان اهدا می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین با اشاره به اینکه اجرای طرح اکرام ایتام به منظور حمایت از یتیمان از جمله این طرح‌ها است، مطرح کرد: در این طرح حامیان خیرخواه اسم خود را در این طرح ثبت‌نام می‌کنند تا ماهیانه مبلغی را به یتیمان زیر پوشش این نهاد انفاق کنند.

صفری با اشاره به اینکه سه ماه سال جاری 25 هزار و 101 نفر به عنوان حامی از یتیمان در طرح اکرام ایتام ثبت‌نام کرده‌اند، بیان کرد: این آمار نسبت به سه ماه سال گذشته بیش از 9 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه آمار فوق نشان‌دهنده این است که مردم مؤمن و شهیدپرور قزوین با مطلع شدن از اجرای طرح یاد شده در امور خیر پیشگام هستند، تشریح کرد: باید اهمیت طرح اکرام ایتام بیشتر به آحاد جامعه اطلاع‌رسانی شود تا تعداد بیشتری از آنان در طرح فوق ثبت‌نام کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین با اشاره به اینکه ماهیانه سرانه کمک به هر یتیم بیش از 233 هزار تومان است، اضافه کرد: این مبلغ نسبت به سال گذشته بیش از 15 درصد افزایش یافته است.

صفری گفت: جمعیت کل ایتام یک هزار و 798 نفر است که نسبت به سه ماهه سال گذشته 11 درصد رشد منفی داشته است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی استان قزوین برنامه‌های مختلفی را در راستای جذب حامیان طرح اکرام ایتام انجام می‌دهد تا بتواند تعداد حامیان جذب شده را حفظ و تعداد آن‌ها را افزایش دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین ادامه داد: یکی از راهکارهایی که این نهاد دنبال می‌کند این بوده که حامیان مزایا و اهمیت طرح اکرام ایتام را به دیگران اطلاع‌رسانی کنند تا تعداد حامی بیشتری در این طرح جذب شوند.

صفری یادآور شد: همچنین کمیته امداد امام خمینی تلاش دارد تا در سطح جامعه با اطلاع‌رسانی شفاف و درست، مردم را از انجام کار خداپسندانه طرح یاد شده آگاه سازد تا خیران بیشتری در این طرح شرکت کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و 875 یتیم در استان قزوین بود، خاطرنشان کرد: 24 هزار و 48 حامی از آن‌ها حمایت می‌کنند که آمار فوق نسبت به سال گذشته از 7 درصد رشد برخوردار بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین یادآور شد: سال گذشته حامیان با واریز مبلغ 68 میلیارد و 742 میلیون ریال در طرح اکرام ایتام، به یتیمان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی این استان کمک کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار