رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا گفت: گشت مشترک کارشناسان ادارات دامپزشکی‌، شبکه بهداشت و شهرداری بویین‌زهرا برای ساماندهی قطعه‌بندی مرغ و ماهی در معابر عمومی انجام شد.
کد خبر: ۲۷۹۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶ 17 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، مهدی مهرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: گشت مشترک کارشناسان ادارات دامپزشکی، شبکه بهداشت و شهرداری بویین‌زهرا برای ساماندهی قطعه‌بندی مرغ و ماهی در معابر عمومی انجام شد.

وی ادامه داد: عرضه هر نوع فرآورده خام دامی باید تحت شرایط بهداشتی انجام گیرد که از مهم‌ترین شرایط بهداشتی حفظ زنجیره سرد از زمان تولید تا عرضه و قطعه‌بندی در حضور مشتری و در شرایط مناسب از سوی مراکز عرضه است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا گفت: با وجود تذکرات مکرر به متصدیان مراکز عرضه در خصوص رعایت بهداشت و عدم قطعه‌بندی غیرمجاز مرغ در معابر عمومی، همچنان عده‌ای از عرضه‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی مرغ و ماهی را در خارج از فروشگاه و در معابر عمومی قطعه‌بندی می‌کنند که این اقدام به دلیل مجاورت مرغ و آلایش با آلودگی‌های محیطی، دود خودروها، گرد و غبار و بسیاری دیگر آلاینده‌های محیطی کاملاً غیر بهداشتی بوده و ممنوع است.

مهرزاده عنوان کرد: با هدف جلوگیری از قطعه‌بندی مرغ در معابر عمومی، بازرسان اداره دامپزشکی با هماهنگی و همکاری اداره بهداشت و واحد سد معبر شهرداری از واحدهای عرضه بازدید به عمل آوردند که نتایج قابل توجهی در برداشت.

این مسؤول بیان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر انواع بسته‌بندی مرغ (لاشه کامل، ران، سینه، بال و غیره) دارای تاریخ تولید و انقضاء در بازار موجود است بنابراین به تمام مصرف‌کنندگان توصیه می‌شود از خرید مرغ قطعه‌بندی شده که به صورت فله عرضه می‌شود، جداً خودداری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار