معاون بهبودات دامی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت:پس از مدتی که قیمت مرغ از حد متعارف خود افزایش یافت که با تزریق مرغ منجمد به بازار نرخ این محصول هم اکنون به وضعیت متعادل رسیده است.
کد خبر: ۲۷۹۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰ 17 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛مجتبی شیرخانی روز سه شنبه اظهار کرد: پس از مدتی که قیمت مرغ از حد متعارف خود افزایش یافت که با تزریق مرغ منجمد به بازار نرخ این محصول هم اکنون به وضعیت متعادل رسیده است.

وی افزود: در مقطعی هزینه مرغ از مرز 70 هزار ریال برای هر کیلوگرم فراتر رفت به گونه ای که عمده مصرف کنندگان متضرر شده و توان خرید این کالای پرمصرف از سوی خریداران کاهش یافت.

شیرخانی با بیان اینکه افزایش قیمت مرغ در بازار به سود تولید کننده و به ضرر مصرف کنندگان است، یادآور شد: هم اکنون نرخ مرغ از حدود 80 تا 90 هزار ریال به 70 تا 75 هزار ریال برای هر کیلوگرم رسیده است.

وی تاکید کرد: با رسیدن نرخ این کالا به هر کیلوگرم 70 تا 75 هزار ریال و تثبیت آن در همین حدود مانع از متضرر شدن تولید کنندگان و خریداران آن می شود.

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان ایلام هم گفت: همزمان با اوج گرفتن قیمت مرغ در بازار مصرف در اواخرتیرماه تا کنون، مقدار 166 تن مرغ منجمد وارد بازار استان شده است.

جهان عبدی افزود: با افزایش قیمت مرغ گرم در بازارهای استان، این شرکت در راستای تنظیم بازار، اقدام به توزیع این میزان مرغ منجمد کرده است تا روند افزایشی قیمت تمام شده آن در بازار مصرف تعدیل یابد.

وی با بیان اینکه این شرکت آمادگی دارد در صورت لزوم مرغ منجمد بیشتری را وارد بازار مصرف کند، اضافه کرد: بهای این محصول برای مصرف کنندگان مرکز استان هر کیلوگرم 51 هزار و برای شهرستان ها نیز 52 هزار ریال مصوب شده است. /ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار