معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان لرستان تاکید کرد :
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان ، از مشاوره و راهنمايي به عنوان يك راهبرد نيرومند در پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي ياد كرد و گفت: عملکرد مراکز مشاوره پليس ، نقش موثري در کاهش پرونده هاي قضائي و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي دارد .
کد خبر: ۲۷۹۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶ 16 August 2016

به گزارش تابناک لرستان ، سرهنگ "رضا شيراوژن" در جلسه اي كه با حضور کليه مشاوران مرکز مشاوره و دواير مددکاري استان در معاونت اجتماعي اين فرماندهي برگزار شد ، گفت: پيچيدگي روز افزون و نيازهاي زندگي اجتماعي ، ضرورت حضور پليس در بين مردم را بيش از هر زمان ديگري نمايان مي سازد و هر قدر جامعه گسترده تر و روابط افراد پيچيده تر باشد نياز به ارائه خدمات راهنمايي و مشاوره بيشتر احساس مي شود .

وي توجه به مشاوره و راهنمايي در راستاي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي را بسيار مهم و تاثيرگذار دانست و گفت: هرگونه اقدام در اين حيطه و گسترش آن ، به افزايش امنيت و آگاه سازي افراد جامعه كمك مي‌كند .

http://news.police.ir/NewsGallery/Images/News/Larg_Pic/1395-05-26/IMAGE11471330536378.jpg

سرهنگ شيراوژن افزود: مشاوران و مددکاران اجتماعي با شناختي که از آسيب ها و معضلات اجتماعي دارند ، مي توانند با بررسي محتوايي ، راهکارهاي عملي ، علمي و هدفمندي را جهت حل اين معضلات ارائه و با ايجاد مصالحه از فروپاشي کانون گرم خانواده و استحکام و تقويت پايه اولين نهاد اجتماعي بيفزايند .

معاون اجتماعي لرستان ادامه داد: از آنجايي كه مشاوره و راهنمايي يك راهبرد نيرومند در پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي است ، تصريح كرد: پيشگيري از انحرافات ، آسيب‌ها ، ناهنجاري‌هاي خانوادگي و اجتماعي به تامين و توسعه امنيت اجتماعي و گسترش آن در جامعه كمك مي كند .

وي مهمترين و اساسي‌ترين وظيفه مراكز مشاوره را حفظ بقاء ، تقويت و بهسازي نهاد خانواده دانست و گفت: با استواري و استحكام اين نهاد ، پيشگيري اجتماعي تحقق مي‌يابد .

معاون اجتماعي لرستان ، بهترين راه ايجاد تعامل مثبت و پايدار با مراجعان را ، جلب اعتماد و برقراري يك رابطه منطقي بر اساس همدلي و همنوايي با آنان قلمداد كرد .

وي با اشاره به اقدامات تخصصي مرکز مشاوره آرامش و دواير مددکاري اجتماعي افزود : عملکرد مراکز مشاوره پليس ، نقش موثري در کاهش پرونده هاي قضائي و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي دارد .

سرهنگ شيراوژن نياز به مشاور و روان شناس و کمک گرفتن از آنها در جهت حل مشكلات را ، يکي از نيازهاي اساسي زندگي امروزي دانست و افزود: توجه به حساسيت کاري مشاوران در کلانتري ها ضرورت دارد که مشاوران و مددکاران با دانش روز آگاهي داشته باشند .

معاون اجتماعي لرستان خاطرنشان کرد: براي دستيابي به اين مهم ، مرکز مشاوره معاونت اجتماعي لرستان ، علاوه بر شرکت در کارگاه هاي آموزشي در سطح استان هر 6 ماه يك بار با دعوت از اساتيد مجرب نسبت به برگزاري کارگاه آموزشي اقدام کند كه اميد است با آگاهي بخشي به افراد و اجتماع ، جامعه اي سالم داشته باشيم .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار