رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال تاکنون برای خرید تجهیزات و امکانات مورد نیاز مراکز درمانی استان هزینه شده که در مقایسه با سالیان گذشته ۲۰ برابر شده است.
کد خبر: ۲۷۷۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ 14 August 2016
ئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: میزان خرید تجهیزات پزشکی در این استان پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت در مقایسه با دوره های گذشته ۲۰ برابر شده است.


به گزارش تابناک ایلام؛علی دلپیشه اظهار داشت: یکی از مهم ترین رویکردهای طرح تحول نظام سلامت تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز بویژه در مناطق و شهرستان های محروم کشور است.


وی افزود: در راستای اجرای این طرح دانشگاه علوم پزشکی استان با توجه به کمبود شدید امکانات در برخی شهرستان ها بویژه در مناطق که اخیرا به شهرستان و بخش ارتقا یافته اند، تامین تجهیزات مراکز درمانی را در اولویت برنامه های خود قرار داد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: خرید جهار دستگاه سی تی اسکن و راه اندازی بخش های ام آر آی و سی سی یو از برنامه های اجرا شده در این راستا بوده است.


دلپیشه ادامه داد: تنها ۱۲ تخت سی سی یو پیش از تشکیل دولت تدبیر و امید در استان ایلام وجود داشت که با اجرای این طرح این تعداد هم اکنون به ۲۰ تخت افزایش یافته است ضمن اینکه تعداد تخت های اتاق عمل بیمارستان امام خمینی (ره) شهر ایلام نیز به ۱۱ مورد افزایش یافته است.


وی اضافه کرد: یکی از نیازهای استان کمبود شدید تخت های ویژه بیماران سوختگی بود و مردم مجبور بودند بیماران خود را به سایر استان ها اعزام کنند که هزینه های گزافی را به آنان تحمیل می کرد که طی دو سال گذشته  ۱۰ تخت سوختگی در بیمارستان طالقانی راه اندازی شده ، ضمن اینکه برای نخستین بار در کشور کلینیک تخصصی ویژه بیماران سوختگی نیز در این استان در دستور کار قرار دارد./م



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار