کد خبر: ۲۷۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸ 14 August 2016

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان وبلوچستان گفت: تنها دلیل تأخیر در ساخت بزرگراه زاهدان-زابل نبود اعتبار است که اگر در قانون بودجه برای این بزرگراه اعتبار پیش‌بینی شود روند پیشرفت ساخت این بزرگراه تسریع خواهد یافت.

مسعود مالکی در گفت‌وگو با ایسنا-منطقه سیستان وبلوچستان با بیان اینکه قرار است بزرگراه زاهدان-زابل در هشت قطعه به طول مجموع 230 کیلومتر ساخته شود، اظهار کرد: عملیات اجرایی پنج قطعه از این بزرگراه شروع و سه قطعه دیگر نیز کارهای مطالعاتی آن انجام شده که به دلیل نبود اعتبار به کندی در حال ساخت است.

وی ادامه داد: این پروژه تا کنون 68 کیلومتر پیشرفت فیزیکی داشته است که 300 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن نیاز است.

این مسئول گفت: تا کنون 28 کیلومتر از این بزرگراه از زاهدان تا پاسگاه کوله سنگی و 32کیلومتر دیگر از زابل تا لوتک زیر بار ترافیک رفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره بر اینکه 75 کیلومتر از بزرگراه زاهدان- زابل که از لوتک تا پل شیله است، تاکنون عملیات اجرایی آن آغاز نشده، خاطر نشان کرد: در مجموع تا کنون این بزرگراه 68درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مالکی در مورد اینکه تاکنون برای این پروژه 100میلیارد تومان اعتبار هزینه شده گفت: 300میلیارد تومان اعتبار دیگر برای تکمیل این بزرگراه از دوست‌محمد تا زاهدان نیاز است.

به گزارش ایسنا 10 سال از کلنگ زنی مراحل ساخت باند دوم محور زاهدان- زابل می‌گذرد که اکنون روند ساخت آن با کندی در حال انجام است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار