کد خبر: ۲۷۵۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷ 09 August 2016

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: هنر خوشنویسی یکی از مهمترین افتخارات کشور است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدحسین ساکت امشب در مراسم اختتامیه جشنواره ملی خوشنویسی رضوی اظهار داشت: با توجه به رشد هنرمندان در هنر خوشنویسی لذا این مهم یکی از افتخارات کشور محسوب می‌شود.

 

وی ادامه داد: جذب و اشتیاق افراد به هنر خوشنویسی سبب شده است که ایران در این رشته بتواند موفقیت‌های بسیاری را کسب کند و به عنوانی یکی از مهمترین افتخارات در کارنامه خود به ثبت برساند.

 

مشاور وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: البته با توجه به آمار موجود هنرمندان در این رشته،‌ بانوان بیشترین حضور را برای یادگیری این رشته هنری دارند و براساس آمار موجود هم اکنون 1400 خوشنویس زن در کشور فعال هستند.

 

وی با اشاره به اینکه توسعه رشته‌های هنرهای تجسمی یکی از مهمترین اقدامات و برنامه‌هایی است که باید در استان‌های مختلف کشور مورد توجه قرار گیرد، گفت: لازم است تا بسترهایی فراهم شود که علاقمندان به حضور و یادگیری رشته‌های هنرهای تجسمی دسترسی آسانی را به این مهم داشته باشند.

 

ساکت با بیان اینکه هنرهای تجسمی و به ویژه هنر خوشنویسی بسیار مهم است افزود: از هنر خوشنویسی به عنوان یکی از هنرهای مقدس یاد می‌شود چرا که می‌توانیم با داشتن این هنر کتابت قرآن، احادیث، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و سخنان بزرگان را انجام دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار