موقوفات در طول تاریخ اسلام نقش اساسی در پیشرفت و توسعه کشورهای اسلامی داشته است
کد خبر: ۲۷۴۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳ 08 August 2016
به گزارش خبرنگارخبرگزاري تابناک استان آذربايجان غربي از خوي،حجت الاسلام شکوری در ملاقات با مدیر کل و معاونین اداره اوقاف استان که جهت معرفی مسئول جدید اداره اوقاف شهرستان خوی در دفتر امام جمعه صورت گرفت طی سخنانی خطاب به مسئولان حاضر اداره اوقاف اظهار داشت :موقوفات در طول تاریخ اسلام نقش اساسی در پیشرفت و توسعه کشورهای اسلامی بویژه کشور ایران داشته است قوام و ثبات امور خیریه بر اساس اوقاف صورت می گرفت .
وی ادامه داد بر اساس فرهنگ اهل بیت (ع) شیعیان با توجه به نیازهای جامعه اموال خویش را وقف می کردند از قبیل:تبلیغات و احیای فرهنگ اهل بیت ،عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) ،کمک به حوزه های علمیه ،بیمارستان سازی ،کمک به ایتام و نیازمندان جامعه .
وی خطاب به حاضرین در جلسه اظهار داشت :در مدیریت ها تلاش کنید حرمت روحانیت حفظ بشود با ادارات و سازمان ها هماهنگ باشید ،مواضع خود را در رابطه با امورات مربوطه صریح اعلام کنید ،تلاش کنید که جلسات متعدد و یا پرداختن به امورات حاشیه ای بین شما و مراجعین جدایی نیندازد ،همیشه خود را وقف حفظ و احیای موقوفات بکنید و اجازه ندهید موقوفه خواران به وقفه ها چنگ اندازی کنند .

حجت الاسلام شکوری ادامه داددر سامان دهی مساجد و امنای مربوطه تلاش کنید و مساجد را بدون امنا و تعیین آنها بلاتکلیف نگذارید و جاهایی که مثل امامزاده و شیخ نوایی به عنوان قطب فرهنگی معرفی کرده اید تلاش کنید اسم با مسما باشد و تنها به امورات سطحی اکتفا نکنید. 
لازم به ذکر است که در پایان این جلسه آقای ابراهیم پور به عنوان مسئول جدید اداره اوقاف شهرستان خوی معرفی شد و از زحمات حجت الاسلام اصغرنژاد قدردانی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار