2 توصیه رهبر انقلاب به نماینده ولی فقیه در استان
آیین معارفه نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی دیروز در بجنورد برگزار شد. مصلای بجنورد دیروز میزبان نمایندگان دفتر مقام معظم رهبری بود که آمده بودند تا حکم نخستین نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی را به آیت ا... «ابوالقاسم یعقوبی» اعطا و آیت ا... «حبیب ا... مهمان نواز» را تکریم کنند
کد خبر: ۲۷۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰ 08 August 2016
آیین معارفه نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی دیروز در بجنورد برگزار شد. مصلای بجنورد دیروز میزبان نمایندگان دفتر مقام معظم رهبری بود که آمده بودند تا حکم نخستین نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی را به آیت ا... «ابوالقاسم یعقوبی» اعطا و آیت ا... «حبیب ا... مهمان نواز» را تکریم کنند؛ نخستینی دیگر، در عمر 13 ساله خراسان شمالی؛ نخستینی از جنس ولایت!
خراسان شمالی 19 مهر ماه سال 91 نخستین سفر رهبر انقلاب به استان را تجربه کرد و 19 مرداد 83 هم نخستین استاندار این استان معرفی شد.
محفل دیروز که از شلوغ ترین محافل از این جنس در استان بود و مهمانان لشکری و کشوری زیادی را در خود جای داده بود، با صلوات خاصه امام رضا(ع) آغاز شد تا به مدد امام مهربانی ها، خراسان شمالی قدم در راه جدیدی بگذارد.
امانتداری در مسئولیت، خدمتگذاری برای مردم و نه آقایی بر آنان، پیروی از ولایت، تلاش برای اثرگذاری در سرنوشت استان، پرهیز از رانت خواری و ویژه خواری، از جمله مهم ترین مسائلی بود که دیروز در آیین معارفه آیت ا... «یعقوبی» به عنوان نخستین نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، از سوی سخنرانان مراسم عنوان شد.
تکریم از یک چهره ماندگار و استقبال از یکی از مسئولیت هایی که بر شانه یکی از نیروهای فرهیخته قرار گرفته است، موضوع جلسه دیروز در مصلی بود که رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در این جلسه به آن اشاره و بیان کرد: در نگاه اسلامی، مسئولیت امانتی است که به انسان سپرده می شود و طعمه نیست و نگاه ما به مسئولیت هایی که در نظام ولایت بین افراد توزیع می‌شود، نگاه امانتی است پس مسئولیت کار ساده ای نیست که برایش پول خرج کنیم و آن را به چنگ بیاوریم و اگر سنگینی آن را احساس کنیم باید از آن فرار کنیم.
بی اخلاقی هایی مانند تخریب رقبا و اسراف در خرج کردن های بی مورد، مورد دیگری بود که آیت ا... «تقوی» آن ها را مورد توجه قرار داد و گفت: با چنین رفتارهایی چگونه می توانیم امانت دار مسئولیت باشیم و اگر این چنین رفتار کنیم در حقیقت مسئولیت برای ما طعمه است. بعد از این که مسئولیت را به دست آوردیم، چه؟ خیلی ها برای ما کار کردند که ما به مسئولیت رسیدیم پس باید از خجالت آن ها درآییم و پستی به آن ها بدهیم یعنی بر سر مصالح نظام معامله می کنیم.
 وی در ادامه افزود: این طور آدم ها پست را امانت نمی دانند بلکه طعمه می دانند و می خواهند آن را از چنگ دیگران در بیاورند و با هم تیمی ها و هم خطی های خود تقسیم کنند که این آفت بسیار بزرگی است و وای بر ما که در نظام ولایت اسلامی چنین کاری انجام می دهیم.
آیت ا... «تقوی» خاطرنشان کرد: وقتی به ما مسئولیت می دهند، یعنی به ما قدرت می دهند که با یک امضا و مصوبه هر کاری می توانیم انجام دهیم اما این قدرت باید در خدمت مردم باشد. پس نگاه ها به مسئولیت باید نگاه خدمت باشد نه نگاه منت.
وی به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: امیر المومنین(ع) در این نامه مالک را از ویژه خواری و رانت خواری برحذر داشتند و ما باید مسئولیت و وظایف‌مان را خوب بشناسیم و بعد بتوانیم خوب عمل کنیم.وی خاطرنشان کرد: محتوای جلسه ما مسئولیت است؛ مقام معظم رهبری مسئولیت نمایندگی خودشان را به آقای یعقوبی دادند ضمن این که تبریک دارد و برای ایشان افتخار است که مورد اعتماد رهبری هستند، اما مسئولیتی سنگین است.وی با اشاره به قدرت امامت و ولایت و برتر خواندن این قدرت بیان کرد: امام خمینی(ره) چنین قدرتی داشتند که توانستند قلب ها را تسخیر کنند و قدرت امامت و ولایت است که توانست کودتای انگلیس را از پا بیندازد و اکنون آیت ا... یعقوبی باید خط امامت و ولایت را تداوم بخشد.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور همچنین با اشاره به ویژگی های نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: حضرت آیت ا... مهمان نواز یکی از شخصیت های ارزشمند و کم نظیر و انسانی خودساخته و بی هوا و هوس است که تمام نشاط، جوانی، قدرت، امکانات و استعدادهای خود را در خدمت مردم این خطه قرار داد و امروز یک ذخیره، تحفه و مایه برکت مردم خراسان شمالی است.
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم آقای یعقوبی از این سرمایه اجتماعی که آقای مهمان نواز دارد، حداکثر استفاده را بکند و آقای مهمان نواز هم آقای یعقوبی را مانند فرزند، تحت پوشش محبت خودش قرار دهد.وی از تمامی مسئولان از جمله استاندار و قشرهای مختلف از جمله دانشگاهیان و خانواده های شهدا خواست تا آیت ا... «یعقوبی» را در بهتر کار کردن برای فرهنگسازی یاری کنند. در پایان این مراسم، حکم آیت ا... «ابوالقاسم یعقوبی» به عنوان نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی قرائت و به وی اعطا شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم در این جلسه به آیه هایی از سوره الرحمن اشاره کرد و گفت: امام رضا(ع) از این آیه ها برداشت های زیبایی داشتند و می فرمایند که منظور از آسمان در این آیه ها رسول خدا(ص) است که خداوند ایشان را به سوی خود برد، رفعت بخشید و در جوار رحمت خودش جای داد و منظور از میزان امیرالمومنین(ع) است که خداوند ایشان را به عنوان ولی امر مسلمین برای هدایت خلق و رهبری امت منصوب کرد.آیت ا... «یعقوبی» افزود: در این آیه ها همچنین آمده است امام جامعه تان را نافرمانی نکنید و در مسیر امامت و ولایت باشید امام عدل و عدل گستر را یاری کنید تا بتواند اهدافش را در جامعه دینی پیاده کند و به آرمان هایش لباس عمل بپوشاند. در حق امام جامعه تان ظلم نکنید.امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: امام مسلمین در عصر ما ولی فقیه است، ولی فقیه میزان جامعه اسلامی است همه باید خودشان را با این میزان سنجش کنند به هرکسی بخواهیم نمره بدهیم اگر قرب و نزدیکی اش به ولایت بیشتر و فاصله اش کمتر باشد، نمره بهتری می گیرد. ما را این گونه می سنجند که آیا در راه ولایت درست قدم برداشته ایم و لبیک جانانه به ندای رهبرمان داده ایم؟وی با تشکر از اهل تشیع و تسنن و از امامان جمعه که در این آیین حضور داشتند، گفت: این خودش هم یک درس است و ولایت اینقدر گسترده است که همه را جذب و در خودش جمع می کند و فرقی بین شیعه و سنی در ایران نیست و همه ولایت پذیرند و ولایت را قبول دارند و بر این مشی حرکت می کنند.
این استاد حوزه بیان کرد: امیدواریم وحدتی که در استان به وجود آمده است با موضوع نمایندگی ولی فقیه، گستردگی بیشتری پیدا کند و قدم هایی در خور شأن ولایت بیش از پیش در این استان برداشته شود.
وی خاطرنشان کرد: از آیت ا... مهمان نواز تشکر می کنم که نیم قرن برای استان خدمات شایسته و خالصانه ای انجام داد و پرونده های قطوری از خود برجا گذاشت در دوران طاغوت به بجنورد هجرت کرد و در دوران قبل از انقلاب هادی و راهنما شد و پس از انقلاب در سنگر امام جمعه بیش از 3 دهه ولایت و ولایت مداری را عمق بخشید و اسلام ناب را به مردم معرفی کرد از ایشان تشکر می کنم و سلام گرم مقام معظم رهبری را به ایشان می رسانم.نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: رهبر انقلاب در دیدار اخیری که با ایشان داشتم به بنده 2 توصیه کردند؛ یکی این که فرمودند نیروهای انقلابی را یاری کنید این ها پشتوانه انقلاب هستند و دوم این که سلام گرم و مخصوص من را به آیت ا... مهمان نواز برسانید.وی خطاب به جمع حاضر گفت: هیچ نگران نباشید من و  آیت ا... مهمان نواز یک جانیم در 2 بدن، جدایی نداریم بنده خودم را شاگرد ایشان می دانم مانند یک فرزند که به پدر خودش علقه ویژه ای دارد، علاقه من به ایشان روز به روز بیشتر می شود.
وی اظهارداشت: شعار ما علی باوری و علی یاوری است؛ علی زمان مان را باور کنیم و یاورش باشیم.استاندار خراسان شمالی هم در این آیین گفت: امروز شاهد اثرگذاری دومین هدیه مقام معظم رهبری به خراسان شمالی هستیم. رهبر انقلاب در سال 91 به این استان تشریف آوردند و با حضورشان و تصمیم هایی که برای استان گرفته شد، بیش از 700 پروژه برای خراسان شمالی تصویب شد که اعتباراتی بیش از آن چه مصوب شده بود، اختصاص پیدا کرد و البته برخی از پروژه ها یا به دلیل این که پیش بینی های اولیه درست نبود یا به دلیل شوک ارزی مربوط به سال های 90 و 91 که باعث شد قیمت ها تغییر کند هنوز به سرانجام نرسیده است که ان شاءا... گزارش آن را به صورت مبسوط به بیت رهبری می فرستیم تا بتوانیم از اعتبارات تکمیلی آن جا و اعتبارات سازمان برنامه و بودجه هم استفاده کنیم و شاهد شکوفایی بیش از پیش استان باشیم.«صالحی» افزود: ان شاءا... اولین کنگره 3 هزار شهید استان را همزمان با سالروز سفر رهبر انقلاب به استان یعنی 19 مهر ماه امسال برگزار می کنیم.وی ادامه داد: مردم ولی نعمت ما هستند و ما باید به آن ها خدمت کنیم و مرتب به آن ها گزارش بدهیم و باید رابطه ای را تعریف کنیم که هم افزایی بین دولت و ملت را افزایش دهیم.وی با گرامیداشت روز خبرنگار و سالروز تأسیس استان خراسان شمالی گفت: حضور هدیه رهبری، آقای یعقوبی را در استان مبارک می دانیم و عتاب و خطاب و  نصیحت و پند و اندرز ایشان برای ما در جهت هم افزایی خواهد بود.
به گزارش خبرنگار ما پس از این مراسم دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم افتتاح شد./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار