شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام با صدور بیانیه فرا رسیدن 17 مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار را تبریک گفت.
کد خبر: ۲۷۳۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰ 07 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛متن بیانیه بشرح زیر است: خبرنگار وجدان بیـدار جـامعه، دیده بان صادق، چشـم بیـنـا و زبـان گویـای جامعه بوده که باید در جنگ تمام عیار رسانه ای امپریالیسم غرب با بصیرت و مجاهدت به رسـالت خطیر خود، که ترویج مفاهیم و پیام های انقلاب اسلامی است، جامه عمل بپوشاند.

در دنیای امروز که دنیای تبادل پرسرعت اطلاعات است ، رسانه نه فقط مهم ترین وسیله برقراری ارتباط و رساندن اخبار و اطلاعات به اقصی نقاط جهان است، بلکه شکل دهنده به افکار عمومی و ایجاد کنندۀ روش و سبک زندگی در دنیای امروز است. در این میان، خــبـر، زبان مشترک جهان، محصول آگاهی و خردورزی و جزء لاینفک رسانه ها، حامل پیام ها و اندیشه های روشن و حقایق به وقوع پیوسته در سطح ملی و بین المللی است.

و در این بین، کار خبرنگار و رسانه به عنوان حامل خبر و منعکس کننده رویدادها، بسیار حسّاس و حیاتی است، چون از یک جهت باید حامل خبر مؤثق، به هنگام و فراگیر باشد و در دنیای امروز، به تسریع در جریان آزاد اطلاعات و اخبار کمک کند و از طرفی دیگر، در مقابل بنگاه های دروغ پراکنی نظام های سلطه جهانی و تبلیغات منحرفانه رسانه ای (شانتاژ خبری) به درستی موضع گیری کند. از این روست که اصحاب رسانه و جراید به ویژه خبرنگاران و روزنامه نگاران در این شرایط، وظیفه ای خطیر و چند وجهی بر عهده دارند و دیگر اینکه رسالت رسانه های آزاد، مستقل و حقیقت گو فقط بیان درست، صحیح و سریع رویدادها و مخابره اخبار به آن سوی مرزها نیست، بلکه مقابله چند وجهی با تهاجم و شبیخون فرهنگی وسیاسی و جنگ رسانه ای و شانتاژهای خبری، آگاه سازی عموم توده های مردمی و ایجاد و بالا بردن سطح تفکر و خرد جمعی و آموزش همگانی نیز جزء وظایف و کارکردهای آنان نیز محسوب می شود.

به درستی که خبرنگار چشم بینا و زبان صادق و گویای مردم در عرصه اجتماع و تحولات سیاسی و بین المللی است و باید همیشه رسالت خود را از دریچه تعهد، صداقت و امانت داری تعریف کند.

خبرنگار، وجدان بیدار جامعه است و چون دیده بان صادق باید در تلاش برای رصد اخبار سره از ناسره و اطلاع رسانی صحیح، دقیق و سریع حوادث و رخدادها برآید و در این مسیر، از هیچ کوششی دریغ نورزد و تحت تأثیر جوسازی ها، شایعه پراکنی ها، هیاهو آفرینی ها، شانتاژهای خبری و فشارهای خارجی قرار نگیرد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ایلام ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهادت خبرنگار شهید «محمود صارمی» و دیگر شهدای عرصه خبر و رسانه؛ از همه فعالان عرصه خبر، خبرنگاران، روزنامه نگاران، اصحاب رسانه و جامعه بزرگ خبری و رسانه ای، به ویژه رسانۀ ملی که معتقدانه و دلسوزانه در پی تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و انعکاس شایستۀ مراسم و مناسبت های ایام الله و ترویج و بسط و گسترش مفاهیم ارزشمند و پیام های والای انقلاب اسلامی گام بر می دارند تشکر می کند. /ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار