مدیرکل منابع طبیعی گلستان:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: هفت مورد آتش سوزی در عرصه های جنگلی شهرستان های استان طی هفته گذشته با حضور ماموران منابع طبیعی و مشارکت جوامع محلی مهار شد.
کد خبر: ۲۷۳۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶ 06 August 2016
ابوطالب قزلسفلو افزود: این آتش سوزی ها درعرصه های کشاورزی حاشیه جنگل، مناطق جنگلی و جنگل های دست کاشت در استان روی داده است. 
وی با اشاره به یک مورد از حریق ها که روز جمعه در عرصه های جنگلی دست کاشت شهرستان مراوه تپه در مساحت 1.4 هکتار روی داد، افزود: برای اطفای این آتش از دو فروند چرخبال مستقر در فرودگاه کلاله در شرق استان استفاده شد. 
مدیرکل منابع طبیعی گلستان بدون بیان مساحت عرصه های دچار آتش سوزی شده، ادامه داد که در هفته گذشته با توجه به افزایش دما و کاهش رطوبت نسبی، احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مراتع استان دور از انتظار نبود. 
وی اضافه کرد: در این خصوص اداره کل منابع طبیعی با اتخاذ تدابیر لازم از جمله برقراری گشت های منظم، همکاری مدیریت بحران در شهرستان ها و جوامع محلی و استقرار دو فروند چرخبال اطفای حریق در استان به منظور پیشگیری و مقابله با آتش سوزی های احتمالی در جنگل ها و مراتع، توانست از وقوع و پیشروی آتش و وارد آمدن آسیب به عرصه های طبیعی استان ممانعت کند. 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان همچنین وجود اقلیم خشک، افزایش دما و آتش زدن بقایای زمین های کشاورزی بعد از برداشت محصول در فصل تابستان را عوامل اصلی آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی استان برشمرد. 
قزلسفلو گفت: تخصیص نیافتن به موقع اعتبار برای هزینه های جاری و تجهیز خودروها و لوازم اطفای حریق و بکارگیری نیروهای فصلی از مهمترین مشکلات و چالش های موجود این اداره کل در ارایه خدمات و مقابله با آتش سوزی ها درعرصه های جنگلی و مرتعی استان بشمار می رود. 
جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان نیز گفت: برای مقابله با آتش سوزی احتمالی در عرصه های منابع طبیعی استان علاوه بر آماده باش نیروها و امکانات و تجهیزات مستقر در واحدهای جنگل داری و سرجنگبانی، مجریان طرح های جنگلداری، دو فروند چرخبال سبک اطفای حریق، مشارکت جوامع محلی و دستگاه های مرتبط ، از 35 دیده بان مستقر در مناطق بحرانی استان هم استفاده می شود. 
محمد آریانفر اظهار داشت: هم استانی ها در صورت مشاهده دود و آتش در عرصه های منابع طبیعی می توانند از طریق سامانه1504 اطلاع داده تا در کوتاهترین زمان با آتش مقابله و مهارشود. 
در استان گلستان واقع در شمال کشور زمین های زیر پوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری افزون بر یک میلیون و 397 هزار و 244 هکتار بوده که عرصه های جنگلی آن 452 هزار و 185 هکتار، مرتع 862 هزار و 825 هکتار، ساحل حدود 20 هزار هکتار و زمین های مستحدث و موات 62 هزار و 420 هکتار است. 


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار