مدیرکل امور عشایری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خشکسالی های چند ساله، گفت: ۴۵ درصد چشمه های مناطق عشایری دچار کم آبی و خشک شده اند.
کد خبر: ۲۷۲۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷ 04 August 2016
مجید علیپور در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان این مطلب که خشکسالی های اخیر تاثیرات منفی زیادی بر جامعه عشایری این استان داشته است، افزود: افزایش این پدیده باعث شده است که اغلب چشمه های عشایری استان دچار کم آبی و خشک سالی شوند.

وی اظهار کرد: در همین راستا عملیات آبرسانی از ابتدای سال جاری تاکنون در ییلاق و قشلاق توسط ۱۲ دستگاه تانکر آب رسان سیار تامین آب می شوند.

مدیرکل امورعشایری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: روند نیاز خانواده های عشایری به آبرسانی در سال های اخیر افزایش یافته است.

علیپور با بیان اینکه هم اکنون ۷۰ هزارو ۷۶۲ خانواده عشایری در سطح استان وجود دارند، تصریح کرد: این جمعیت عشایری بالغ بر یک میلیون راس دام سبک و سنگین دارند.

وی ادامه داد: به طور میانگین روزانه ۲۸۸ متر مکعب آب به این خانواده ها آبرسانی می شود.

مدیرکل امور عشایری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جامعه عشایر مردمانی غیور و زحمتکش را دارا است، تاکید کرد: با وجود خشکسالی های چند سال اخیر براساس برآورده های صورت گرفته متوسط تولید گوشت سالانه توسط عشایر بیش از ۷ هزار و ۳۰۰ تن است که قسمت اعظم این تولید در چهار ماهه اول به بازار عرضه می گردد که بیش از ۵۰ درصد است.

وی خواستار توجه مسئولان به عشایر استان شد و افزود: کمبود علوفه دام، آب شرب و خشکسالی ها مشکلات زیادی را برای این قشر به بار آورده است.

علیپور همچنین با اشاره به تشکیل صندوق های خرد زنان عشایر، ادامه داد: این صندوق ها در راستای استفاده از توانمندی های زنان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۹ صندوق خرد زنان عشایر در استان در حال فعالیت است، افزود: تلاش می شود در سال جاری این صندوق ها افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار