دیداررییس اتاق بازرگانی ارومیه خواستار حمایت بیشتر بانک توسعه صادرات از فعالین اقتصادی این استان به لحاظ شرایط مرزی شد.
کد خبر: ۲۷۱۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵ 03 August 2016
جوان پرس : جلسه مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با فعالین اقتصادی آذربایجان غربی با حضور نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس ، صفرزاده معاون توسعه و منابع اقتصادی و انسانی استاندار در سالن شهید نیکخواه استانداری برگزار شد و در این جلسه فعالیت اقتصادی مشکلات حوزه بانکی خود را با صالح آبادی در میان گذاشتند.
حسن انتظار رییس اتاق بازرگانی و صنایع ومعادن و کشاورزی استان در ابتدای این جلسه با بیان اینکه افتخار می می کنیم این جلسه در استانداری برگزار می شود ، تاکید کرد : مدیرعامل بانک توسعه صادرات با دعوت اتاق بازرگانی به ارومیه امده است تا مشکلات این حوزه در دستور کار قرار گیرد و و فعالین اقتصادی درخواست حمایت جدی  از این بانک دارند.

رییس اتاق بازرگانی ارومیه خواستار حمایت بیشتر بانک توسعه صادرات از فعالین اقتصادی این استان به لحاظ شرایط مرزی شد.
آتش پیکر مدیر بانک توسعه صادرات شعبه ارومیه  هم در  این جلسه با ارائه گزارشی در خصوص تاریخجه تاسیس و اقدامات یکسال اخیر این بانک در استان با تقدیر از ریاست اتاق بازرگانی و حضور نادر قاضی پور نماینده مردم شهرستان ارومیه و با بیان اینکه این شعبه از سال ۷۶ فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر ۱۵ کارمند دارد ، خاطرنشان ساخت :۸۰ درصد صادرکنندگان مشتری شعبه ارومیه هستند و ۸۵ شرکت حقیقی و حقوقی از خدمات این بانک استفاده کرده اند و مشتریان ۴۷۰ فقره تولیدکننده یا صادرکننده و حساب ارزی ۳۰۰ فقره و تسهیلات مشارکت مدنی در سال گذشته بیش از ۱۶۴ میلیاردریال پرداخت شده است و در سال ۹۵ در این مدت ۲۷ فقره تسهیلات مشارکت مدنی به مبلغ ۵۶ میلیارد ریال نیز پرداخت شده است و ضماتنامه صادراتی ۲۸ فقره و میزان حواله ارزی ۱۴ میلیون دلار صادر شده است و تعداد مشتریان حقوقی ۸۲ فقره فعال هستند.
وی افزود :  تعداد مصوبات این بانک. در طول سال ۱۲۵ فقره بود که در جذب منابع رتبه کشوری یک بود و ۳ برابر متوسط منابع جذب منابع تسهیلات پرداخت شده است.
پور سلطانی نائب رییس دوم اتاق ارومیه هم در این جلسه خواستار تفویض اختیارات بیشتر به شعبه ارومیه شد و گفت : استفاده از یکسری تسهیلات از صندوق ضمانتنامه صادرات از مسیر بانک در حداقل زمان ممکن درخواست میشود.
وی افزود : یکی از مصوبات اخیر در سفر هیات دولت تسهیلات ۱۰۰ میلیارد تومانی در حوزه کشاورزی و توسعه صادرات و نقش بانک باید مشخص شود.
پور سلطانی تاکید کرد: بسته مشوق صادراتی و تسهیلات یارانه ها هنوز پرداخت نشده و متاسفانه هنوز عملیاتی نگردیده است.
http://www.anaj.ir/Upload/Image/2016/08/Orginal/722594de_dbfd_4499_9145_08db7e515671.JPG
عیسی شمس مولوی مدیرعامل شرکت سارونه و یکی فعالین اقتصادی استان نیز در سخنانی کوتاه خواستار توجه و حمایت بیشتر بانک ها و بانک توسعه صادرات از واحدهای تولیدی و فعالین اقتصادی این استان بخصوص حوزه کشاورزی و صادرات مرزی شد.
 نادر صفرزاده معاون توسعه و منابع اقتصادی و انسانی استاندار آذربایجان غربی حضور مدیران ارشد کشوری را در راستای حل مشکلات واحدهای بحران زا و توسعه صادرات مهم برشمرد و خواستار حمایت بشتر بانک ها از این استان شد.
صالح آبادی، مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران نیز با تاکید بر تلاش این بانک برای کاهش زمان و فرایند خدمات و تسهیلات بانکی و قول مساعد برای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صادراتی این استان افزود: پرداخت تسهیلات به مشتریان صادرات را تقویت می‌کند.
مدیر عامل بانک توسعه صادرات بر ضرورت شناسائی عوامل بازدارنده در تسهیل ارایه خدمات به مشتریان تاکید کرد و این امر را موجب جذب مشتری و افزایش توان رقابتی بانک‌ها دانست.
وی با اشاره به مشکلات بانک‌ در جذب سپرده و عدم افزایش سرمایه از سال ۸۶ تاکنون تصریح کرد: محور فعالیت این بانک کمک به بنگاه‌های صادرات محور است.
وی در خصوص نرخ سود تسهیلات بانک عنوان کرد: این بانک شباهتی به بانک‌های خصوصی در زمینه سود تسهیلات ندارد ، بطوری‌که این نرخ در عقود مبادله‌ای بین ۱۶ تا ۲۱ درصد و طبق مصوبات بانک مرکزی است.
مدیر عامل یانک توسعه صادرات پیرامون نوع وثایق برای دریافت تسهیلات گفت: در صورتی که متقاضی از مشتریان خوش‌حساب بانک باشد، وثایق نوع دوم نیز برای تضمین دریافت می‌شود و از قراردادهای لازم‌الاجرا نیز می‌توان استفاده کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار